تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند

© Photo / Рress-service of JSC "PO "Sevmas"تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند
تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیسون لیمون در مقاله منتشره در مجله « Newsweek» امریکا می نویسد، تحلیلگر نظامی روس هشدار داد که ایالات متحده روزی خواهند دید که چگونه در نزدیک سواحل آنها تحت البحری روسیه به سطح آب بالا میشود. چنین سیگنال به امریکا بعد از آن فرستاده شد، وقتیکه در روز چهارشنبه کشتی جنگی «ماک کیمپبیل» امریکایی در نزدیک آب های ساحلی روسیه عبور نمود.

ایگور کوروتچینکو مدیر مسوول مجله «دفاع ملی» در مصاحبه با آژانس تاس گفت:« ما نیز میتوانیم بطور ناگهانی از زیر آب در خلیج مکسیکو بالا شویم و امریکا را تکان دهیم».

کارشناس مسایل دفاعی هشدار داد:« ما نیروها و وسایل مربوطه بحریه زیرآبی اتمی داریم». کوروتچینکو میگوید که مسکو اصلاً نمی خواهد به چنین شیوه احمقانه «خودنمایی» کند و بجای این به انجام «وظایف مطروحه» ترجیح میدهد. او افزود که تلاش واشنگتن جهت ترساندن مسکو «بی فایده و بی مفهوم» بود.

نیروهای بحری امریکا بر «آزادی کشتی رانی در بحر» جهت برحق نشان دادن عملیات استناد کرده که در بحیره جاپان انجام میشد. طبق گزارش NBC news، در اعلامیه نیروهای بحری امریکا گفته شده که مانور شیوه «چلنج دادن به ادعاهای بیش از حد بحری روسیه و حمایت از حقوق، آزادی و استفاده قانونی از ابحار بود که ایالات متحده و دیگر کشورها از آنها استفاده میکنند».

© AFP 2023 / PH3 Konstandinos Goumenidis/US Navyتحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند
تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند - اسپوتنیک افغانستان
تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند

تشنج در مناسبات بین مسکو و واشنگتن در سطح بلند باقی مانده و این تشنج هرچه بیشتر در هفته گذشته زمان حادتر گردید، وقتیکه روسیه سه کشتی اوکراینی و 24 تن از افراد بحری اوکراین در بحیره آزوف بازداشت نمود. نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد بعد از این حادثه از کرملین «قطع فوری برخورد غیرقانونی و احترام گذاشتن به حقوق و آزادی کشتی رانی همه دول مطالبه کرد». دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا ملاقات مجوزه با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را، به استناد بر بحران اوکراین، لغو کرد.

ترامپ قبلاً تهدید کرده بود که از قرارداد راجع به راکت های برد متوسط و کم مصوب سال 1987 که رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق امریکا و میخائیل گورباچف رهبر شوروی امضا کرده بودند، خارج خواهد شد و روسیه را به تخلف از شرایط موافقت نامه متهم ساخت. ناتو نیز از قصر سفید حمایت نمود و روسیه را به (تخلف از قرارداد) متهم ساخت. کرملین در پاسخ اعلام داشت که راکت ها را به متحدین اروپایی امریکا در ناتو در صورت هدف گیری خواهد کرد، اگر ایالات متحده راکت ها را در نزدیک سرحدات روسیه جابجا کنند.

در روز پنجشنبه نظامیان امریکا همچنان «پرواز غیرپلانی» را بر فراز اوکراین به منظور نمایش نوبتی قدرت به مسکو انجام داد. در اعلامیه پنتاگون که به این مانور وقف شده، گفته شده:« حمله تحریک نشده روسیه بر کشتی های نظامی-بحری اوکراین در بحیره سیاه در نزدیک آبنای کیرچ تشدید خطرناک تشنج در مسیر فعالیت هرچه بیشتر تحریک آمیز و تهدیدکننده (روسیه) می باشد».

هشدار کوروتچینکو راجع به ظهور تحت البحری های روسیه در نزدیک سواحل امریکا به عین وعده ایران در اواخر سال گذشته شباهت دارد. ادمیرال حسین آخوندزاده قومندان نیروهای بحری جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت که «قرارداشتن (کشتی های ایرانی) در آب های بین المللی بین اروپا و امریکا باید هدف نیروهای بحری (ایران) باشد و وعده داد که این وظایف در آینده نزدیک حل خواهند شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала