لیندزی اتهام اذیت بانوان در تمام رشته‌های ورزشی را مطرح کرد

© Photo / AWNF / AWNFلیندزی اتهام اذیت بانون در تمام رشته‌های ورزشی را مطرح کرد
لیندزی اتهام اذیت بانون در تمام رشته‌های ورزشی را مطرح کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان کشور، تاکید می‌کند نه تنها در فدراسیون فوتبال بلکه در بسیاری رشته‌های ورزشی از بازیکنان بانو سوءاستفاده جنسی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه یک، کیلی لیندزی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان کشور، تاکید می‌کند نه تنها در فدراسیون فوتبال بلکه در بسیاری رشته‌های ورزشی از بازیکنان بانو سوءاستفاده جنسی می‌شود. دادستانی کل نیز از بررسی‌های همه جانبه در این مورد خبر داده است.
در ادامه گزارش ها از سوءاستفاده جنسی از ورزشکاران دختر در کشور، کیلی لیندزی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان کشور، درگفتگو با برخی روزنامه ها، سوی استفاده از ورزشکاران زن را تایید کرد و افزود که تنها بازیکنان تیم ملی فوتبال نیستند که سوءاستفاده جنسی شده اند بلکه، در تمام رشته‌های ورزشی این عملکرد صورت گرفته است.

سارنوالی اتهام‌ های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال را بررسی می‌‌کند - اسپوتنیک افغانستان
سارنوالی اتهام‌ های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال را بررسی می‌‌کند

بانو کیلی لیندزی به تلگراف گفت: "فکر می‌کنم جهان باید این اطمینان را به وجود بیاورد که این موضوع پوشیده نمی‌ماند. این مساله فراتر از افغانستان است. تا زمانی که یک رهبری‌ برای کنترول این رشته های ورزشی به وجود نیاید، حس می‌کنم که این سوءاستفاده ها ادامه خواهد داشت. این سوءاستفاده ها در فدراسیون های دیگر هم جریان دارد. بانوانی هستند که می‌خواهند در این مورد حرف بزنند. امیدوارم تا آنان نیز الهام بگیرند و راهی برای صحبت در این موردها پیدا کنند".
بانو لیندزی انتقاد کرده که بارها این موضوع را با فدراسیون فوتبال شریک ساخته اند اما هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری از آزار و اذیت دختران صورت نگرفته است.
سرمربی پیشین تیم ملی بانوان کشور گفت: "ما خیلی سریع به رئیس فدراسیون فوتبال این موردها را گزارش دادیم. در تماس‌های بعدی هم وضعیت را توضیح دادیم و خواستار توجه او شدیم. او به ما گفت که این موضوع را پیگیری می‌کند و متخلفان مجازت خواهند شد".
در افغانستان، برخی بانوان ورزشکار هم می‌پذیرند که بانوان ورزشکار در بسیاری رشته‌های ورزشی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
با آنکه انتقادهای بسیاری از عدم رسیدگی پرونده های آزار و اذیت جنسی بازیکنان فوتبال وجود دارد اما جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل تعهد می‌کند این پرونده را به گونه‌ی جدی بررسی خواهد کرد.
هرچند دادستانی کل می‌گوید؛ نتیجه ی بررسی ها در این پیوند به زودی اعلام می‌شود اما برخی منابع به تلویزیون یک می‌گویند؛ قرار است هفته آینده این نتایج همگانی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала