برای نخستین بار یک کنیسه در دوبی افتتاح شد

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر برای نخستین بار یک کنیسه در دوبی افتتاح شد
برای نخستین بار یک کنیسه در دوبی افتتاح شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در امارت متحده عربی، برای اولین بار کنیسه برای جامعه یهودیان در این کشور افتتاح شد که ظاهر آن در ارتباط با گرم شدن روابط اسرائیل با جهان عرب است.

به گزارش اسپوتینک به نقل از Bloomberg، دوبی پایتخت امارات متحده عربی، برای اولین بار برای جامعه یهودیان این کشور به‌طور آشکارا کنیسه را افتتاح کرد که گفته شده است که ظاهر آن در ارتباط با گرم شدن روابط اسرائیل با جهان عرب همراه با تهدید رو به رشد ایران است.

کنیسه - اسپوتنیک افغانستان
خریداری کنیسه برای مسجد

کنیسه توسط یک انجمن کوچک یهودی که در دوبی فعالیت می‌کردند افتتاح شد. پس از سال‌ها ملاقات در خانه‌های بیگانه، این‌ها یک ویلای بدون مارک را در یک منطقه آرام اجاره گرفتند. در حال حاضر ویلا دارای اتاق برای عبادت، آشپزخانه کاشر و اتاق‌های خواب برای مهمانان و یا اعضای این انجمن است.
یک یهودی امریکا به این رسانه جمعی گفت: "من راه طولانی را پشت سر گذاشتم از زمانی 30 سال پیش در دوبی کار می‌کردم مردم واقعاً برایم می‌گوفتند که باید نام خانوادگی خود را فراموش کنم، زیرا به نظر می‌رسد بیش از حد یهودی است.
این مکان و یا خانه برزگ سه سال پیش به عنوان عبادتگاه اجاره گرفته شده بود اما از وی به‌طور یک کنیسه یاد نمی‌شد و حال آشکارا این کنیسه در دوبی افتتاح شده است. این رسانه جمعی می‌گوید که این نتیجه، از گرم شدن روابط بین اسرائیل و کشورهای همسایه آن است. رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی ایران را یک تهدیدی بزرگ می‌دانند.

در ماه اکتوبر، نخست‌وزیر اسرائیل به طور غیر منتظره از سلطنت عمان بازدید کرد و پس از آن دو وزیر دولت اسرائیل از امارات متحده عربی بازدید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала