اولتیماتوم 60 روزه امریکا به روسیه

© REUTERS / Yves Hermanولتیماتوم 60 روزه امریکا به روسیه
ولتیماتوم 60 روزه امریکا به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا در نشست خبری پس از نشست کشورهای عضو ناتو به روسیه درباره آنچه اصلاح عدم پایبندی مسکو به پیمان منع موشک های هسته ای میان برد نامید، مهلت 60 روزه داد.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا مقامات کشورهای عضو ناتو تحت رهبری آلمان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا را در نشستی در بروکسل تحت فشار قرار دادند تا آخرین فشارهای دیپلماتیک را پیش از خارج شدن رسمی امریکا از معاهده مربوط به سال 1987 که سبب بیرون نگه داشتن راکت ها از اروپا بوده، وارد کند. آنها نسبت به بروز یک رقابت تسلیحاتی جدید در اروپا نگران هستند.
پمپئو با متهم کردن روسیه به «تقلب در تعهدات خود در قبال کنترل تسلیحات» گفت: اعلام دوره شش ماهه برای خروج امریکا از این پیمان تا شصت روز دیگر آغاز می شود.
پامپئو گفت‌: دولت امریکا از 2013 دست کم 30 بار این مساله را نزد مسکو مطرح کرده اما با آنچه او انکار و اقدامات متقابل خوانده، روبرو شده است.
او گفت‌ که امریکا مدارکی در اختیار دارد که پرتاب‌های آزمایشی از یک مکان در روسیه یعنی پایگاه کاپوستین یار مربوط به دولت شوروی سابق در نزدیکی ولگگراد در جنوب شرق مسکو صورت گرفته است.
پامپئو اظهار کرد: با در نظر گرفتن این حقایق، امریکا، روسیه را عامل نقض اساسی معاهده اعلام و الزامات ما تحت آن را به حالت تعلیق در می‌آورد و این اتفاق بعد از 60 روز اجرایی خواهد شد مگر این که روسیه به تبعیت کامل و قابل بررسی از این معاهده بازگردد.
واشنگتن هشدار داد که بعد از این 60 روز مجبور به بازیابی توازن نظامی در اروپا خواهد شد. با این حال پامپئو از توضیح بیشتر درباره آن خودداری کرد و تنها گفت‌ که تست‌ها و استقرار راکت های جدید تا آن زمان انجام نخواهند شد.

وزارت خارجه روسیه در پاسخ این درخواست وزیر خارجه امریکا در خصوص تعیین مهلت برای انجام تعهدات خود در قبال پیمان هسته‌ای بین دو کشور را رد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала