از زمان ترور خاشقجی بورس عربستان 20 میلیارد دالر ضرر کرده است

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEاز زمان ترور خاشقجی بورس عربستان 20 میلیارد دالر ضرر کرده است
از زمان ترور خاشقجی بورس عربستان 20 میلیارد دالر ضرر کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازار بورس عربستان سعودی پس از افشای قتل روزنامه نگار منتقد این کشور ضررهای هنگفتی را متحمل شده است.

در پیوند به قتل خاشقجی، آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را توقف داد - اسپوتنیک افغانستان
در پیوند به قتل خاشقجی، آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را توقف داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از فلسطین الیوم، بورس عربستان سعودی از زمان ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی در دوم اکتوبر، که پیامدهای آن تعاملات سرمایه‌گذاران را تحت‌الشعاع قرار داده، 2004 میلیار دالر زیان دیده است.

بورس عربستان سعودی حدود 15.9 میلیارد دالر طی ماه نومبر زیان دیده است بدین ترتیب، زیان‌دهی بازار طی دو ماه گذشته یعنی از زمان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان در دوم اکتوبر در کنسولگری کشورش در استانبول، به 2-.4 میلیارد دالر افزایش یافت.

ارزش بازار سهام در اواخر ماه گذشته به 485.9 دالر کاهش یافت، در حالی‌‌که این رقم در اواخر سپتمبر گذشته 506.3 بود. 

یکی از مسئولان بانک‌های سرمایه گذاری خلیج‌فارس به پایگاه خبری «العربی الجدید» تصریح کرد، با وجود تلاش‌ها(از سوی ریاض) برای بی آرام کردن اوضاع کنونی و بی‌گناه جلوه دادن «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در پرونده ترور خاشقجی، نگرانی های ناشی از این جنایت همچنان وجود دارد و سرمایه‌گذاران نسبت به آینده نگران هستند.

وی خاطر نشان کرد، که همه اوضاع بازار سهام عربستان را رصد می‌کنند، گزارش‌ها از فرار شمار زیادی از سرمایه‌گذاران مهم سخن می‌گویند که مایه نگرانی بیشتری شده است.

به نظر می‌رسد مخاطرات اقتصادی، که عربستان سعودی را درگیر کرده است، بیشترین آسیب را به این کشور، که بزرگ‌ترین صادر کننده نفت جهان و صاحب بزرگ‌ترین بازار بورس عربی است، وارد کند.

طبق بیانیه بانک مرکزی عربستان در اواخر هفته گذشته، دارایی‌های عربستان در اکتوبر گذشته در مقایسه با سپتمبر به میزان 10.9 میلیارد ریال(واحد پول عربستان) کاهش یافته و به میزان 1931.6 میلیارد ریال رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала