واکنش کابل به اظهارات اخیرنخست وزیر پاکستان درباره صلح افغانستان

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان» نخست وزیر پاکستان در سفر اخیرش به وزیرستان گفته بود که کشورش دیگر جنگ بیگانه‌ها را در افغانستان به پیش نخواهد برد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ریاست اجرائیه حکومت کابل،  در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که عمران خان شاید صلاحیت اتخاذ رویکرد متفاوت از ارتش این کشور در قبال افغانستان را نداشته باشد.
عمران خان، نخست وزیر پاکستان در سفر اخیرش به وزیرستان گفته بود که کشورش دیگر جنگ بیگانه‌ها را در افغانستان به پیش نخواهد برد.
وی خاطرنشان کرد که پاکستان در نظر دارد تا در راستای پایان جنگ در افغانستان به روند صلح این کشور کمک کند زیرا ثبات و امنیت در این کشور برای پاکستان نیز مهم است.
«فریدون خوزون» معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان در واکنش به این موضوع تصریح کرد که پیش از این نیز اسلام‌آباد اظهارات مشابه داشته اما هرگز به آن عمل نکرده است.
وی افزود: اظهارات عمران خان بسیار سازنده است اما مهم تر این که نظامیان پاکستان نیز باید به این اظهارات عمل کنند.
معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت: عمران خان شاید صلاحیت این را نداشته باشد که وارد سیاست‌هایی در تضاد با دیدگاه نظامیان این کشور شود.
خوزون تصریح کرد، تجربه این موضوع را نشان داده است اما توقع داریم اظهارات عمران خان نظر مقامات نظامی این کشور نیز باشد.
برخی از کارشناسان افغان معتقدند که مقامات دولت پاکستان برای بهبود روابط با دولت افغانستان تلاش می‌کنند اما این تلاش‌ها همواره در برخی موارد متأثر از کارشکنی‌های ارتش پاکستان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала