اظهارات عجیب ترامپ مورد استفاده از گاز اشک‌آور علیه پناهجویان

© AP Photo / Cliff Owenاظهارات عجیب ترامپ مورد استفاده از گاز اشک‌آور علیه پناهجویان
اظهارات عجیب ترامپ  مورد استفاده از گاز اشک‌آور علیه پناهجویان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد استفاده از گاز‌های اشک‌آوری علیه پناهجویان در مرز مکسیکو را بی خطر نامید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا بار دیگر از مهاجرانی که به همراه کودکان خود تلاش کرده اند از مرز مکسیکو وارد امریکا شوند، انتقاد کرد و حتی گفت که استفاده از گاز اشک آور علیه آنها خطری نداشته است.
ترامپ در گفتگو با خبرنگاران درباره موضوع استفاده از گاز اشک‌آور نیروهای مرزی امریکایی علیه مهاجران اعلام کرد: نخست، این گازهای اشک آور نمونه کوچکی از گازهای اشک آور است. این گازها امن هستند. چرا خانواده ها باید به محلی بیایند که می دانند از گاز اشک آور استفاده می شود. و آنها با یک کودک هم می آیند و در بعضی مواقع می دانید آنها والدین آن کودک نیستند. افرادی هستند که به آنها «رباینده» می گویند. آنها یک کودک را می ربایند؛ زیرا فکر می کنند اگر کودک همراهشان باشد اوضاع آنها بهتراست. 

سربازان امریکائی - اسپوتنیک افغانستان
اعزام سربازان امریکا به سرحدات مکسیکو

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: اگر راست بگویم این همه به خاطر قوانین مسخره ی ما است. آنها فکر می کنند با کودکان بیایین شرایط برای شان بهتر است. اگر قوانین تغییر کند دیگر با اینگونه مشکلات مواجه نمی شویم.
روز گذشته تصاویری از زنان و کودکان که بر اثر پرتاب گازهای اشک آور مقامات امریکایی به سمت آنها نمی توانستند به درستی نفس بکشند، در رسانه های اجتماعی منتشر شد.
ترامپ این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که در تاریخ 25 نوامبر حدود 500 مهاجر تلاش کردند از طریق مرز مکسیکو وارد امریکا شوند..
در هفته های گذشته کاروان 5000 نفری پناهجویان امریکای مرکزی راه امریکا را در پیش گرفته اند. این در حالی است که ایالات متحده برای مقابله با ورود این کاروان، هزاران سرباز را در مرز مکسیکو مستقر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала