سازمان ملل متحد و شورای امنیت حمله ترورستی در کابل را به شدت محکوم کردند

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل متحد و شورای امنیت حمله ترورستی در کابل را به شدت محکوم کرد
سازمان ملل متحد و شورای امنیت حمله ترورستی در کابل را به شدت محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منشی عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی در کابل را قاطعانه محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوترش منشی عمومی سازمان ملل متحد، و اعضای شورای امنیت متحد، حمله ترورستی روز 20 نوامبردر کابل را به شدت محکوم کردند که در آن حداقل 50 نفر کشته و 88 نفر دیگر زخمی شدند به شدت محکوم کردند.
دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد گفت: "منشی عمومی امروز به شدت حمله ترورستی که در آن ده‌ها عالم دینی که برای گرامی‌داشت از میلاد پیامبر اسلام در این هوتل اورانوس در کابل گردهم آمده بودند به الفاظ شدید محکوم کرد.
بر علاوه گقته می شود که حملات انتحاری به افراد غیر نظامی نقض آشکاری از قوانین بین المللی بشردوستانه است و لازم است که مرتکبین این جریم به داگاه کشانیده شوند.
دبیر کل سازمان ملل متحد به خانواده های قربانیان و دولت افغانستان ابراز تسلیت کرد و برای زخمی شدگان این حادثه خونین شفای عاجل خواستار شد.
همزمان اعضای شورای امنیت تأیید کرده اند که تروریسم در تمام اشکال و ظواهر آن یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی به شما می رود.
کشورهای عضو شورا "بر ضرورت پاسخگوئی و به محکمه کشانده عاملان، سازمان دهندگان و حامیان این اقدامات تروریستی شدند و از همه کشورها خواستند تا با توجه به تعهدات خود در قبال قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت به طور فعال در رابطه با دولت افغانستان همکاری کنند "
شایان ذکر است که ی حمله انتحاری حوالی ساعت 6:35 شام روز سه‌شنبه (29 عقرب) در داخل سالن هوتل اورانوس در جاده 80 متره میدان هوایی کابل رخ داد.
این حمله انتحاری در حالی رخ داده که ده‌ها عالم دینی برای گرامی‌داشت از میلاد پیامبر اسلام در این هوتل گردهم آمده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала