شورای عالی صلح: مذاکرات با طالبان تا قبل از انتخابات آینده برگزار می شود

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر شورای عالی صلح: مذاکرات با طالبان تا قبل از انتخابات آینده برگزار می شود
شورای عالی صلح: مذاکرات با طالبان تا قبل از انتخابات آینده برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطاالرحمان سلیم معاون شورای عالی صلح می گوید که شرایط اعلام شده از سوی طالبان در نشست مسکو؛ مانع بزرگ برای آغاز مذاکرات آینده نیست و این مذاکرات پیش از انتخابات ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" عطاالرحمان سلیم، معاونشورای عالی صلح افغانستان که در نشست مسکو حضور داشت؛ معتقد است که، مذاکرات صلح بین کابل و طالبان باید قبل از انتخابات آینده ریاست جمهوری دراپریل 2019 آغاز شود.
معاون شورای عالی صلح می گوید؛ بهتر است که مذاکرات با طالبان پیش از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است در ماه اپریل سال آینده "2019" برگزار گردد؛ صورت گیرد.  

معاون شورای عالی صلح: برای طالبان اشتراک در نشست مسکو یک کامیابی است - اسپوتنیک افغانستان
معاون شورای عالی صلح: برای طالبان اشتراک در نشست مسکو یک کامیابی است

او گفت؛ نمایان است که طالبان خواستار شامل شدن در بخشی از مسائل (سیاسی) نظام افغانستان هستند، چگونگی این تقاضا فقط پس از مذاکرات رسمی اعلام خواهد شد.
آقای سلیم گفت: " در نشست مسکو، ما مذاکرات مستقیم با طالبان نداشتیم و قراری هم برای مذاکره مستقیم با طالبان نبود، اما نفس اشتراک به دور یک میز و بحث روی موضوعات افغانستان گامی به پیش بود و برای اولین بار نماینده‌گان طالبان آمدند و صحبت کردند و دیدگاه‌های شان که متفاوت از گذشته بود را مطرح کردند.»
از سوی دیگر خبر ها حاکی از آنست که رئیس جمهور کشور در دیدار با «زلمی خلیلزاد» مشاور ارشد وزارت خارجه امریکا در امور صلح تصریح کرد که دولت افغانستان آماده آغاز مذاکرات بین‌الافغانی با طالبان است.
زلمی خلیلزاد مشاور ارشد وزارت خارجه امریکا نیز از دولت افغانستان خواست که برای آغاز گفت‌وگوهای صلح هیئت با صلاحیتی را تعیین کند.
طالبان پیش از این بارها تاکید کردند که تا زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان حاضر به مذاکره با دولت این کشور نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала