تقاضأ جدی ترکیه از امریکا

© AFP 2023 / Marwan Ibrahimقوای کردها
قوای کردها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه طی دیدار با استردرستیز قوای مسلح امریکا اظهار داشت تا این کشور به حمایت از مدافعین مسلح کُرد در شمال سوریه پایان دهد.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که به منظور حضور در همایش جهانی امنیت به هالیفاکس کانادا رفته است٬ شب گذشته در دیدار با تعدادی از سناتورهای کمیته دفاع کنگره امریکا گفت: امریکا و ترکیه به عنوان دو کشور عضو ناتو باید از منافع یکدیگر حمایت کنند.
آکار همچنین در دیدار با جنرال دانفورد استردرستز قوای مسلح امریکا اعلام کرد: حمایت تسلیحاتی واشنگتن از تروریست‌های YPG در شمال سوریه برای ما ناراحت کننده است، اگر چه ما می‌دانیم که این روابط به شکل موقتی و تاکتیکی بوده و امریکا می‌خواهد از آنها استفاده نماید٬ اما در هر حال چنین چیزی علیه امنیت ملی ماست و ما به هیچ وجه این اقدامات را قبول نداریم. از امریکا می‌خواهیم هرچه زودتر به حمایت از تروریست‌هایYPG پایان دهد.
جیمز جفری نماینده ویژه دونالد ترامپ در مساله سوریه دو روز پیش برای نخستین بار اعلام کرده بود که حمایت تسلیحاتی امریکا از مدافعین مسلح کُرد در شمال سوریه موقتی است، اما امریکا نتوانسته این مسئله را به درستی به ترکیه بفهماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала