احتمال اختفای ابوبکر البغدادی در سوریه

© East News / Balkis Pressاحتمال اختفای ابوبکر البغدادی در سوریه
احتمال اختفای ابوبکر البغدادی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه العربیه با اشاره به اینکه اغلب فرماندهان داعش در شهرک «هجین» سوریه مستقرند، از احتمال حضور خلیفه خودخوانده این گروه تروریستی در این شهرک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " باشگاه خبرنگاران" با استناد از شبکه عربی "العربیه" در حالی که تاکنون چندین بار خبر مرگ یا جراحت شدید «ابوبکر البغدادی» رهبر خودخوانده داعش، منتشر شده است، برخی منابع از زنده بودن او و اختفایش در سوریه خبر می‌دهند.
این شبکه خبری می افزاید که مقامات مسئول کُرد و همپیمانان آنها در سوریه، همان‌گونه که اطلاعات مربوط به باند آدم‌ربایی موسوم به «بیتلز» داعش را که گروگان‌ها را ذبح می‌کرد، پنهان می‌کنند، از انتشار اخبار درباره سرنوشت البغدادی نیز خودداری می‌کنند.
پس از آنکه این خبر که نیروهای دموکراتیک سوریه مکان اختفای البغدادی را شناسایی کرده و آن را تحت نظر دارند، در یکی از رسانه‌های بریتانیایی منتشر شد، شبکه العربیه نیز این خبر را پیگیری کرد. یک مقام مسئول کُرد بدون تایید یا رد این خبر به این شبکه گفت که آنچه منتشر شده و یکی از روزنامه‌نگاران به شما انتقال داده، اطلاعات به شمار نمی‌رود.
نیرو‌های دموکراتیک سوریه، تاکنون صد‌ها عنصر تروریستی داعش از جمله دو عنصر گروهک بیتلز را در زندان‌های خود بازداشت و شماری از همسران و فرزندان این تروریست‌ها را دستگیر کرده اند.
چندی پیش نیز عبدالکریم عمر، رئیس اداره هیئت روابط خارجی منطقه کردستان سوریه در تماس تلفنی با العربیه گفته بود: این بازداشت شدگان بار اضافه‌ای بر دوش ما هستند و خطرات امنیتی برای منطقه به همراه دارند. وی از جامعه جهانی خواست تدابیر لازم برای رسیدن به راه حلی در این باره اتخاذ کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала