خوشبینی محتاطانه خلیل‌زاد به گفتگوهای صلح با طالبان

© Photo / AMB Zalmai Khalilzad Facebookخوشبینی محتاطانه خلیل‌زاد به گفتگوهای صلح با طالبان
خوشبینی محتاطانه خلیل‌زاد به گفتگوهای صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان امیدوار است پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با جنبش طالبان به توافق برسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت که نسبت به گفتگوهای صلح با طالبان «محتاطانه خوشبین» و «امیدوار» است.

آقای خلیل‌زاد ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به توافق با جنبش طالبان قبل از برگزاری انتخابات پیش رو ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که طالبان میدانند که که نمیتوانند از راه جنگ به پیروزی برسند.

وی از طالبان خواست تا از این فرصت استفاده کنند.

علاوه براین این مقام ارشد امریکایی از احتمال تغییرات در ترکیب هیئت مذاکره کننده طالبان خبر داد.

گفتنی است چندی پیش زلمی خلیل‌زاد طی سفری به قطر با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در شهر دوحه دیدار نموده بود و اخیراً نیز رسانه‌ها گزارش دادند که این دیپلومات ارشد امریکایی بار دیگر با سران طالبان در دوحه ملاقات کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح میشود که پیش از این جنرال جوزف دانفورد، لوی درستیز اردوی ایالات متحده امریکا گفته بود که طالبان بازنده جنگ افغانستان نیستند و برای برقراری صلح در افغانستان باید اقدامات بیشتری انجام شود.

به گفته جنرال دانفورد بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و ایلات متحده همراه با همپیمانان اش تلاش میکنند تا از راه نظامی، سیاسی و اقتصادی بر طالبان فشار بیاورند و آنان را مجبور کنند تا به گفتگوهای مستقیم با حکومت کابل حاضر شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала