منبع: طالبان هرگز مخالف آزادی های اجتماعی در افغانستان نبودند

© AFP 2023 / Javed Tanveerمنبع: طالبان هرگز مخالف آزادی های اجتماعی در افغانستان نبودند
منبع: طالبان هرگز مخالف آزادی های اجتماعی در افغانستان نبودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع در مصاحبه ای با آژانس خبری اسپوتنیک گفت که طالبان به حقوق زنان احترام قائل هستند و در دوران حاکمیت خود هرگز مخالف آزادی های اجتماعی در افغانستان نبودند.

این منبع در جواب سوال خبرنگار آژانس خبری اسپوتنیک که آیا گروه طالبان حاضر است، در صورت توافق بخشی از شرایط شامل آزادی کار و تحصیل برای زنان، آزادی بیان و سایر آزادی های اجتماعی را بپذیرد، یا مثل دوران حاکمیت خود مخالف این همه آزادی ها خواهد بود، گفت که گروه طالبان در دوران حاکمیت خود هرگز مخالف این آزادی ها نبوده است.

منبع افزود: «طالبان در دوران حاکمیت خود هم مخالف این آزادی ها نبودند، این یک پروپاگاند بی اساسی بالای طالبان بود. حکومت طالبان، حکومتی بود که به تازگی به قدرت رسیده و در عین زمان با مخالفین خود نیز در جنگ بودند. بنابراین شرایط و موقع مسیر نبود که نه تنها حقوق زنان، بلکه حقوق اطفال و حتی مردان تامین گردد.»

به گفته این منبع، طالبان در حالی به قدرت رسیدند که کابل به «۱۰ قسمت» تقسیم بود، مردم به سر یک دیگر میخ میکوبیدند و خانه ها دیگران را چور میکردند.

استانکزی: طالبان بیش از ۷۰ درصد خاک افغانستان را کنترول میکنند - اسپوتنیک افغانستان
استانکزی: طالبان بیش از ۷۰ درصد خاک افغانستان را کنترول میکنند

وی در ادامه سخنان خود گفت: «ما به حقوق زنان در روشنی با قانون اسلام احترام قائل هستیم. ما حاضر هستیم به زنان آن حق و آزادی که در سایر کشورهای اسلامی دارند، بدهیم. البته جامعه جهانی توقع دارد که ما حقوقی را به آنها بدهیم که در امریکا و یا کشورهای غربی است، این حقوق نه با کلتور و عنعنات افغانی و نه با دین ما مطابقت ندارد. اما ما با آن حقوقی که اسلام برای آنها در نظر گرفته منجمله حق تحصیل، حق کار، حق داشتن ملیکت و سایر حقوق مخالفت نداریم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала