سفر مقام امریکایی در گرماگرم گفتگو های صلح به کابل

© ARG - ارگ- FBدیدار رئیس جمهور با آلیس ویلز در کابل
دیدار رئیس جمهور با آلیس ویلز در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در گرماگرم گفت‌وگوهای صلح، آلیس ویلز،معاون وزارت خارجه‌ی امریکا به کابل آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه‌ی امریکا به کابل آمده‌است. خانم ویلز گرچه معاون وزارت خارجه‌ی این کشور در امور آسیای جنوبی و مرکزی است اما بنابر خبرنامه‌ی ریاست‌جمهوری، او در دیدار با آقای غنی در پیوند به تحریم‌های واشنگتن در برابر ایران و تاثیر آن بر بندر چابهار گفت‌وگو کرده‌است. 

ریاست‌جمهوری گفته‌است که حکومت افغانستان پیش از این نیز در مورد بندر چابهار با حکومت ایالات متحد گفت‌وگوهایی داشته است. ریاست‌جمهوری در خبرنامه تاکید می‌کند که نتیجه‌ی گفت‌وگوی امروز در این پیوند را نیز به زودی با مردم در میان بگذارد.
خانم ویلز پیش از این در راس هیاتی به نمایندگی از حکومت امریکا به گونه‌ی مستقیم با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر در پیوند به صلح افغانستان گفت‌وگو داشته است.
حکومت افغانستان و امریکا گرچند بارها گفته‌اند که این گفت‌وگو تنها زمینه‌ساز گفت‌وگوی مستقیم حکومت افغانستان با طالبان است اما گروه طالبان بارها بر موضع‌‍شان مبنی بر گفت‌وگوی مستقیم با ایالات متحد تاکید کرده و گفته‌اند که حکومت کابل را به رسمیت نمی‌شناسند.
پس از گماردن زلمی خلیل‌زاد به‌عنوان نماینده‌ی وزارت خارجه‌ی این کشور در امور صلح افغانستان و سفر او به کشورهای منطقه، او نیز با طالبان در قطر بدون حضور حکومت در پیوند به صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала