طوفان در تویتر: حذف بیش از 10 هزار حساب کاربری برای نادیده گرفتن انتخابات در امریکا

© AFP 2023 / EMMANUEL DUNANDطوفان در تویتر: حذف بیش از 10 هزار حساب کاربری برای نادیده گرفتن انتخابات در امریکا
طوفان در تویتر: حذف بیش از 10 هزار حساب کاربری برای نادیده گرفتن انتخابات در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه اجتماعی تویتر بیش از ده هزار حساب کاربری را به علت فعالیت سیاسی مسدود کرده است.

Twitter - اسپوتنیک افغانستان
تویتر یک شبکه خبری 24 ساعته راه اندازی می کند
به گزارش اسپوتنیک، شبکه اجتماعی تویتر بیش از ده هزار حساب کاربری را به علت فعالیت سیاسی مسدود کرده است. گفته شده است، که علت حذف پروفایل‌های  یاد شده این بوده که آنها سعی داشته‌اند با انتشار محتوای فریبکارانه، شهروندان امریکایی را از شرکت در انتخابات میان‌ دوره‌ای ایالات متحده بازدارند.

سخنگوی تویتر پس از این اتفاق مدعی شده، که این شبکه اجتماعی، پروفایل‌های خودکاری که به انتشار اطلاعات غلط و دروغین می‌پرداخته‌اند را حذف کرده، اما هنوز نمی‌تواند رقم دقیق حساب‌های کاربری پاک شده را اعلام نماید.

البته اینکه تویتر حساب بسیاری از کاربرانش را حذف کند، مسئله‌ی عجیبی نیست چرا که کمپانی مذکور تا به حال چندین مرتبه امسال به مسدود کردن پروفایل بسیاری از کاربران پرداخته است.

گفته شده که این حساب ‌های پاک شده به طرفداران حزب دموکرات ایالات متحده اختصاص داشته‌‌اند و آنها بوده اند که سعی کرده‌اند به نوعی از حضور مردم امریکا پای صندوق‌های رای جلوگیری کنند. با این وجود، کمیته کمپین تبلیغاتی کنگره دموکرات پاسخی به ادعای مطرح شده توسط رسانه‌ها نداده است.

مسئولان تویتر اقداماتشان در باره‌ی انتخابات میان دوره‌ای امریکا را این گونه تشریح کردند:- "برای انتخابات امسال، ما یک سری خطوط ارتباطی و مستقیم فراهم کردیم تا مسئولان برگزاری انتخابات، وزارت امنیت میهن ایالات متحده و کمپین‌های هر دو حزب بتوانند دسترسی آسانی به این شبکه اجتماعی داشته باشند. علاوه بر این یک سری اکانت‌هایی که قصد داشتند با انتشار اطلاعات غلط از حضور مردم در انتخابات جلوگیری کنند را مسدود کردیم. این اکانت‌ها به صورت خودکار به انتشار چنین مطالبی می‌پرداختند و قوانین ما را زیر پا می‌گذاشتند. به همین دلیل سعی کردیم به سرعت جلوی انتشار این مطالب را از منبع اصلی بگیریم".

تویتر در ماه های گذشته امسال  70 میلیون حساب کاربری تقلبی و توهین آمیز را حذف کرده و بر اساس تحقیق پیشین واشنگتن پست روزانه حدود یک میلیون حساب را حذف کرده است.

پیش از این، علاوه بر این به دنبال جنجال های پس از انتخابات سال 2016  ایالات متحده، تویتر از سوی کنگره این کشور زیر فشار قرار گرفته بود، که حساب بات ها و نیز برخی از حساب های روسی که در انتخابات دخالت داشتند را حذف نماید.

حال این اتفاقات موجب شده که این شبکه اجتماعی راهکار تازه‌ای در پیش بگیرد و سعی کند پیش از رخ دادن اتفاقات ناگوار، به آنها رسیدگی نماید.

یادآوری می کنیم، که 6 نومبر در ایالات متحده انتخابات مجلس نمایندگان کنگره — مجلس نمایندگان و همچنین 35 سناتور از جمله 100 نماینده مجلس، 39 حاکم برگزیده شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала