لت و کوب دو زن به اتهام صحبت تلفنی با مردان در شمال

© AFP 2023 / Behrouz Mehri A burqa shop
A burqa shop - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این زنان زمانی مورد لت و کوب طالبان قرار گرفته است که یک ملای محل این اتهام را به آنها نسبت داده و به طالبان شکایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از خبرگزاری پژواک مسئولان محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که طالبان دو زن را در مربوطات این ولایت به اتهام تماس تلفنی با مردان لت و کوب کرده اند.
، کمال الدین یاور، آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت جوزجان این خبر را تایید کرده و گفته است طالبان در ولسوالی جوزجان این زنان را در حضور مردم شلاق زده اند. اما ویدیویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است نیز نشان می‌دهد این زنان با چوب زده می‌شوند اما آنها می‌گویند با نامحرم تماس تلفنی نداشته اند، طالبان قناعت نمی‌کنند به لت و کوب شان ادامه می‌دهند. 

پیشرفت زنان افغانستان در راه دشوار تجارت - اسپوتنیک افغانستان
پیشرفت زنان افغانستان در راه دشوار تجارت

این ویدیو نشان می‌دهد که این زنان در حضور مردان زیادی از سوی افراد طالبان لت و کوب می‌شوند.
باشندگان محل گفته اند اتهام‌های که طالبان به این زنان نسبت داده اند واقعیت ندارد. این زنان بخاطر مشکلات اقتصادی و تامین مخارج خانواده شان در خانه‌های مردم کارگری می‌کنند و شوهران آنها در خارج کشور برای کارگری رفته اند اما از آنها خبری نیست.
این اولین رویدادی نیست که زنان به اتهام بیرون رفتن از خانه، فرار از منزل و گفتگو با تلفن از سوی طالبان و ملاهای افراطی متهم به فحشا شده و مورد لت و کوب قرار می‌گیرند.
پیش از این طالبان در شمال و سایر مناطق تحت کنترول شان، زنان را به اتهام‌های یاد شده شلاق زده و یا سنگسار کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала