کشته شده 17 غیرنظامی در ننگرهار

© اسپوتنیککشته شده 17 غیرنظامی در ننگرهار
کشته شده 17 غیرنظامی در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از باشنده‌گان ولسوالی رودات ولایت ننگرهار ادعا می‌کنند که 17 غیرنظامی در یک عملیات شبانه نیروهای دولتی در این ولسوالی جان باخته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ار طلوع نیوز، باشنده‌گان ولسوالی رودات ولایت ننگرهار می‌افزایند که در میان جان باخته‌گان، هفت عضو یک خانواده به شمول کودکان نیز استند.
به گفتۀ این باشنده‌گان، این عملیات در منطقه شهیدانو مینه ولسوالی رودات راه اندازی شده است.
این باشنده‌گان این جسدها را به رسم اعتراض در کنار شاهراه جلال آباد تورخم گذاشتند و نزدیکان آنان خواهان بررسی جدی این رویداد استند.

​​رناگل، عضو خانواده یکی از جان باخته‌گان، گفت: «دوازده بجه بود که صدای شلیک بلند شد و پس از آن صدای بلندتر شلیک بلند شد، من صدای فریاد را شنیدم که می‌گفتند شلیک نکنید ما همه بیرون می‌شویم، اما بازهم بر آنان شلیک شد.»

واحد الله، عضو خانواده یکی از جان باخته‌گان، گفت: «یک پسرم در دواخانه کار می‌کرد، دیگرش محصل بود، آن جا کودکان اند؛ همه را کشته اند. ما از کی پرسان کنیم؟»
باشنده‌گان محل ادعا می‌کنند که هر هفده جان باخته غیرنظامیان استند و در میان آنان کودکان نیز شامل اند.
مولوی جلال‌آبادی، عالم دین، گفت: «این بدنامی ما و حکومت ماست. جاسوسی که در این باره گزارش داده باید پیدا شود و اعدام شود تا هم قناعت مردم به دست بیاید و هم قناعت ماهم به دست بیاید و روز دیگر این کار تکرار نشود.»
بارک الله، باشنده ولسوالی رودات، گفت: «پنج تن را در یک خانه هدف قرار داده بودند که یک زن نیز میان آنان بود، دو تن مهمان شان بودند، و چهار کودک و یک زن و یک موسفید و دو جوانان را در خانه دیگر به گونه بسیار بی رحمانه هدف قرار داده اند.»
همزمان با این مقام‌های محلی ننگرهار می‌پذیرند که در منطقه شهیدانو مینه ولسوالی رودات نیروهای ویژه امنیت ملی عملیات کرده‌اند اما می‌گویند که چگونه‌گی وارد شدن تلفات به غیرنظامیان بررسی جدی خواهد شد.
عطا الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، گفت: شب گذشته از سوی نیروهای ویژه امنیت ملی در منطقه شهید مینه عملیات نظامی انجا شد. این عملیات نظامی تلفات هم داشته است. هیئت را به منطقه فرستاده ایم تا این رویداد را به گونه جدی بررسی کند و سپس جزئیات آن با مردم شریک خواهد شد.
این نخستین بار نیست که در عملیات شبانه به غیرنظامیان در کشور تلفات وارد می‌شود.
آمارهای سازمان ملل متحد نیز گزارش داده است که در کنار ننگرهار در برخی از بخش‌های دیگر به غیرنظامیان در چنین عملیات در ماه‌های اخیر تلفات وارد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала