انگلیس مظنونان قتل خاشقجی را ممنوع الورود کرد

© REUTERS / Eric Vidalانگلیس ویزای مظنونین قتل خاشجی را باطل می کند
انگلیس ویزای مظنونین قتل خاشجی را باطل می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترزا می، نخست وزیر انگلستان اعلام کرد که ویزای مظنونین مرتبط با قتل جمال خاشقجی باطل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ترزا می نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که هیچ یک از مظنونین که در ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی؛ جمال خاشقجی درگیر می باشند وارد انگلستان شده نمی توانند و این کشور، ویزای چنین اشخاص را اگر موجود است سریعا لغو خواهد کرد.
به گفته وی، او با رهبری عربستان سعودی مکالمه تلفنی برقرار و راه حلی را در مورد مسئله ناپدید شدن روزنامه نگارسعودی مورد بحث قرار خواهد داد.
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که فقط ریاض می‌تواند به سوال‌هایی پاسخ دهد که پاسخی به آنها درمورد ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی داده نشده است. 

نخست وزیر انگلیس: از واشنگتن دستورالعمل  گرفتیم - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر انگلیس: از واشنگتن "دستورالعمل " گرفتیم

ترزا می، نخست وزیر انگلیس پس از اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیرامون کشته شدن جمال خاشقجی گفت: بیانیه رئیس جمهور ترکیه این حقیقت را نشان داد که پاسخ به سوال‌ها فقط در اختیار سعودی‌ها است.
یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی نویسنده 59 ساله سعودی روز سه‌شنبه (دوم اکتوبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت بیرون شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد زیر تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان بیرون نشده‌است. در روزهای آینده منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی نخستین پولیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала