حمایت اتحادیه کشورهای عربی از عربستان در پرونده خاشقجی

© AFP 2023 / Ozan Koseحمایت اتحادیه کشورهای عربی از عربستان در پرونده خاشقجی
حمایت اتحادیه کشورهای عربی از عربستان در پرونده خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه کشورهای عربی بر رد سیاسی شدن پرونده روزنامه‌نگار منتقد سعودی تاکید کرده وهمچنان از تحقیقات عربستان سعودی برای مشخص شدن حقایق پرونده خاشقجی استقبال می‌کند.

به گزراش اسپوتنیک، اتحادیه کشورهای عربی با اعلام حمایت از عربستان سعودی، بر رد سیاسی شدن پرونده جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی تاکند کرد.

روزنامه نگار سعودی خفه شده بود - اسپوتنیک افغانستان
روزنامه نگار سعودی خفه شده بود

عربستان سعودی در بیانه‌ای که صبح روز شبنه منشتر کرد، کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی داخل قنسولگری این کشور در استانبول را تایید کرد. دادستان کل عربستان در بیانیه‌ای صبح شنبه مدعی شد خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر داخل ساختمان قنسولگری به‌قتل رسیده و 18 شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.
جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی مقیم امریکا که برای واشنگتن پست کار می‌کرد، 2 سپتامبر برای کارهای مربوط به اسنادش وارد قنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.
مقامات سعودی پیش از این ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59 ساله از قنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در قنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала