کشف شهاب سنگ نیم تنی در فرانسه

© Fotolia / Vadimsadovskiکشف شهاب سنگ نیم تنی در فرانسه
کشف شهاب سنگ نیم تنی در فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در فرانسه یک شهاب سنگ با وزن تقریباً نیم تن کشف شده است، این بزرگترین شهاب سنگ کشف شده در تاریخ این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، انجمن ستاره شناسی فرانسه، شهاب سنگی را با وزن 447 کیلوگرام پیدا کردند که در تاریخ این کشور بزرگترین شهاب سنگ بوده است.

استفاده از شهاب سنگ 100 هزار دالری برای بستن دروازه - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از شهاب سنگ 100 هزار دالری برای بستن دروازه

این شهاب سنگ در تاریخ 3 اکتوبر سال روان، در شهرستان اوب در شمال شرقی فرانسه کشف شده است. ستاره شناسان فرانسوی گفته است که این شهاب سنگ امکان دارد بیش از 55هزار سال پیش با زمین برخورد کرده باشد.
چندی پیش یک شهاب سنگ قمری با وزن 5.5 کیلوگرم در حراج در ایالات متحده امریکا به قیمت 612 هزار دالر فروخته شد. پیشتر نیز گزارش شده بود که ساکن ایالت میشیگان امریکا بیش از 30 سال از یک شهاب سنگ به ارزش 100 هزار دالر برای نگهداشتن دروازه استفاده می‌کردند.
یک شهاب سنگ قطعهٔ جامدی از بقایای جامانده از جرم‌هایی مانند یک دنباله‌دار، سیارک یا شهاب‌وارهاست که در اصل در فضای بیرونی شکل گرفته و توانسته پس از گذر از جو و تحمل تأثیر آن، بر روی سطح زمین یا یک سیارهٔ دیگر انتقال یابد. هنگامی که جرمی به جو وارد می‌شود، عوامل گوناگونی مانند اصطکاک، فشار و تعامل کیمیاوی با گازهای اتمسفری، باعث گرم شدن جرم و انتشار آن انرژی می‌شوند. این جرم سپس به یک شهاب‌واره تبدیل می‌شود و برای زمان کوتاهی یک آذرگوی را تشکیل می‌دهد که همچنین به عنوان یک شهاب ثاقب یا ستارهٔ درحال سقوط دیده و شناخته می‌شود؛ اخترشناسان نمونه‌های درخشان این پدیده را آذرگوی می‌نامند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала