کابل: بی‌خبری امریکا از هلیکوپترهای حامل اسلحه ممکن نیست

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر کابل: بی‌خبری امریکا از هلیکوپترهای حامل اسلحه ممکن نیست
کابل: بی‌خبری امریکا از هلیکوپترهای حامل اسلحه ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابل مطمین است در صورت که ایالات متحده امریکا کنترول آسمان افغانستان را دارد چطور نمی‌تواند در مورد هلیکوپترهای ناشناسی که اسلحه به جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به افغانستان انتقال می‌دهد، معلومات دریافت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع ارشد در کابل، امریکا در صورت که کنترول آسمان افغانستان را در اختیار دارد چطور در مورد هلیکوپتر‌های ناشناسی که اسلحه به جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی *(داعش) به افغانستان انتقال می‌دهد، معلومات دریافت نکرده است.

حمایت هلیکوپتر های ناشناس از طالبان و داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حمایت هلیکوپتر های ناشناس از طالبان و داعش در افغانستان

در اواخر ماه اگست، وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر شاهد حضور هلیکوپترهای ناشناس که به گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف افغانستان کمک می‌کنند بوده است و همانطور که وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت، این هلیکوپترهای اسلحه را به گروه‌های تروریستی داعش در افغانستان انتقال می‌دهد. مسکو تعجب می‌کند که چه کسی پشت این پروازها است؟.
پیش از این سرگئی لاوروف؛ وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی با کانال RT France یادآور شد که مسکو به‌طور فزاینده‌ای اطلاعات را در مورد انتقال این گروه تروریستی *(داعش) توسط امریکایی‌ها به عراق و افغانستان دریافت می‌کند. نگرانی مسکو به این واقعیت مرتبط است که این واقعیت‌ها با سوء ظن تحلیلگران مطابقت دارد که آنها می‌خواهند افغانستان را به یک پایگاه جدید داعش تبدیل کنند.
منبع گفت: "این هلیکوپترها علامت‌های شناسایی ندارند، اما باید مشخص شود که این هلیکوپترها مربوط به کی ها می‌شوند. از این جا که فضای افغانستان تحت کنترول امریکا است اگر بخواهند، حتی یک مگس هم بدون مشاهده آنها نمی‌تواند پرواز کند، کنترول فضای افغانستان کاملاً در دست امریکایی‌هاست، هر آن چیزی که بخواهند انجام داده می‌توانند، حتی کنترول پرواز طیاره‌های غیرنظامی هم در دست آنها است. امریکا برای ما دستور می‌دهد که به کجا پرواز کنیم و به کجا پرواز نکنیم".
منبع اضافه کرد: "ایالات متحده امریکا از تجهیزات پیشرفتۀ برخوردار است که به طور مداوم فضای افغانستان را تحت نظارت دارد، امریکایی‌ها می‌دانند چه کسی صاحب این هلیکوپترهاست و خوب می‌دانند که آنها به کجا پرواز می‌کنند. این منبع معتقد است که منابع توسط امریکا کنترول می‌شود و کشورهای دیگر می‌توانند آنها را در این عملیات کمک کنند مانند پاکستان".
این منبع خاطر نشان کرد که ایالات متحده امریکا در تلاش است تا جنگ و هرج و مرج را در شمال با مرزها شمالی افغانستان برپا کند، زیرا امریکا ترس از دست دادن نفوذ در آن مناطق است.

*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала