انکار از وجود خداوند در آخرین اثر استیون هاوکینگ

© East News / Photoshot/REPORTERانکار از وجود خداوند در آخرین اثر استیون هاوکینگ
انکار از وجود خداوند در آخرین اثر استیون هاوکینگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
"پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌هایی بزرگ" آخرین اثر استیون هاوکینگ فیزیکدان و نظریه‌پرداز برجسته جهان منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازCNN استیون هاوکینگ، فیزیکدان و نویسنده کتاب های پر فروش دنیا، در آخرین کتاب خود "پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ" از وجود خداوند انکار نموده گفته است: " خدا" اصلا وجود ندارد و هیچ قدرتی جهان را اداره نمی کند.
هاوکینگ دراین اثر آشکارتر از همیشه در پیشگاه جهانیان می‌گوید که پیدایش جهان هستی نتیجه اعجاز و آفرینش به دست یک وجود برتر نیست.
این دانشمند بارها اعلام کرده بود که او یک ملحد است. به گفته وی، همه چیز های که در جهان اتفاق می افتد؛ می تواند با قوانین فیزیکی توضیح داده شود.
او نوشته که،طبیعی است که پیش از درک دانش به خلق هستی به دست یک خداوندگار باور داشته باشیم. اما اکنون و در این عصر، دانش توضیحی قانع ‌کننده‌تر در اختیار ما قرار می‌دهد.
دانشمندان دراین کتاب خود چندین اعلامیه‌ای دیگر نیز نموده است.از جمله هاوکینگ می نویسد که زندگی در خارج ازسیاره زمین وجود دارد و پیش بینی کرد که بشر می تواند در 100 سال آینده به هر نقطه از منظومه شمسی سفر کند.
استیون هاوکینگ پیشتر درباره زندگی خود گفته بود که حیات پس از مرگ «افسانه» است؛ وی در عین حال زندگی ابدی بشر را از طریق"کپی کردن مغز بر روی کامپیوتر" ممکن دانسته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала