حق‌ السکوت 100 میلیون دالری سعودی ها به امریکا پس از قتل خاشقجی

© AFP 2023 / Ozan Koseحق‌السکوت 100 میلیون دالری سعودی ها به امریکا پس از قتل خاشقجی
حق‌السکوت 100 میلیون دالری سعودی ها به امریکا پس از قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با ورود وزیر امور خارجه امریکا به ریاض، عربستان سعودی 100 میلیون دالر بابت تامین بخشی از هزینه های حضور امریکا در سوریه به واشنگتن پرداخت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از New York times ، عربستان سعودی همزمان با سفر مایک پمپئو،وزیر خارجه امریکا به ریاض برای بررسی مسئله ناپدید شدن جمال خاشقجی 100 میلیون دالر به حساب دولت آمریکا منتقل کرده است.
بنابر اعلام نیویورک تایمز، عربستان سعودی تابستان امسال به دولت ترامپ وعده داده بود بخاطر تلاش‌های امریکا در زمینه برقراری ثبات در مناطقی از سوریه که از سلطه داعش آزاد شده است، 100 میلیون دلار پرداخت می‌کند.
مایک پمپئو دیروز برای گفت و گو با مقام های سعودی در مورد سرنوشت جمال خاشقچی روزنامه نگار مفقود شده عربستانی وارد ریاض شد و امروز برای رایزنی با مقام های ترکیه ای به انقره رفت.
به نوشته نیویورک تایمز، دریافت این وجه برای دونالد ترامپ که همیشه از هزینه های خارجی امریکاشکایت داشت یک پیروزی به شمار می آید ولی زمان انتقال این مبلغ برخی را متعجب ساخته است.  

سناتور امریکایی خواستار برکناری ولیعهد عربستان سعودی شد - اسپوتنیک افغانستان
سناتور امریکایی خواستار برکناری ولیعهد عربستان سعودی شد

یکی از مسئولان امریکایی مرتبط با امور سوریه که خواست نامش فاش نشود، با تائید انتقال این مبلغ در روز سه شنبه، گفت: این زمان بندی تصادفی نیست.
به نوشته نیویورک تایمز، ناپدید شدن خاشقچی به وجهه عربستان سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد قدرتمند آن که نقشی کلیدی در پیشبرد سیاست خاورمیانه ای امریکا در خاورمیانه دارد، آسیب زده است. به گفته مقام های ترکیه ای، مقاله نویس واشنگتن پست دوم اکتبر برای دریافت تصدیق تجرد به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود و در داخل آن به قتل رسید.
از سوی دیگر برت مک گورک نماینده امریکا در ائتلاف غربی ضد داعش ارتباط سفر پمپئو و پرداخت تعهدات مالی عربستان را رد کرد و گفت که ریاض در ماه اگست این مبلغ را متعهد شده بود و امریکا در پائیز انتظار پرداخت آن را داشت.
نیویورک تایمز نوشت: دولت ترامپ در اواسط تابستان تصمیم گرفت که 230 میلیون دالر تخصیص یافته برای ایجاد ثبات در مناطق سوری آزاد شده از داعش را پرداخت نکند. 100 میلیون دالر سعودی به همراه 50 میلیون دالری که امارات متحده عربی پرداخت کرده است به ادامه برنامه های امریکا در این مناطق کمک می کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала