علت اخراج دیپلوماتان روس از هالند

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر علت اخراج دیپلوماتان روس از هالند
علت اخراج دیپلوماتان روس از هالند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه میگوید که راه اندازی کمپاین جاسوسی در هالند مناسبات دو کشور را متضرر میسازد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر خبرنامه ای در واکنش به اتهامات وزارت دفاع هالند مبنی بر اینکه ۴ شهروند روسیه قصد حمله سایبری بر سازمان منع استفاده از سلاح کیمیاوی را داشتند، اظهار داشت که راه اندازی کمپاین جاسوسی در این کشور مناسبات روسیه و هالند را متضرر میسازد.

در خبرنامه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «ما بارها توجه کشور هالند را به این نکته جلب کرده ایم که راه اندازی کمپاین جاسوسی در این کشور که همواره با نشت اطلاعات به رسانه ها درباره گویا حملات سایبری همراه بوده است، به روابط بین دو کشور آسیب خواهد رساند.»

گفتنی است، ۴ اکتوبر سال روان وزارت دفاع هالند اعلام کرد که سازمان استخبارات این کشور از یک حمله سایبری بر سازمان منع استفاده از سلاح کیمیاوی که از سوی ۴ روس انجام شده بود، را خنثی نمودند.

به گفته انک بیلویلد، وزیر دفاع هالند این ۴ شهروند روسیه که پاسپورتهای دیپلوماتیک داشتند به تاریخ ۱۳ اپریل از خاک هالند اخراج شدند.

وزارت امور خارجه روسیه یادآوری میکند که ۹ اکتوبر در هالند نشست سازمان منع استفاده از سلاح کیمیاوی برگزار خواهد شد که در آن موضوع سرمایه گذاری مکانیزم ویژه در چارچوب دبیرخانه فنی سازمان بررسی خواهد شد. تعدادی از کشورهای غربی بر ایجاد چنین مکانیزمی برای یافتن «گناهکاران» در کاربرد سلاح کیمیاوی بر خلاف موازین حقوق بین المللی و نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل پافشاری میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала