مفقود شدن خبرنگار منتقد ولیعهد عربستان در استانبول

© AP Photo / Cliff Owenمفقود شدن خبرنگار منتقد ولیعهد عربستان در استانبول
مفقود شدن خبرنگار منتقد ولیعهد عربستان در استانبول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگاری سعودی که شهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را در مقاله‌هایش مورد انتقاد قرار می‌داد، پس از رفتن به کنسولگری عربستان در استانبول، ناپدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه امریکایی واشنگتن پست، دوستان و نزدیکان جمال خاشقجی روز سه شنبه (۲ اکتوبر) به دلیل "از دست دادن ارتباط با وی" نگران شده اند.

در سایت شخصی این خبرنگار یک خبر مبنی بر اینکه خاشقجی پس از رفتن به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، در داخل کنسولگری بازداشت شده است، جزئیات بیشتری درمورد بازداشت وی در این خبر ذکر نشده است.

گفته می‌شود زمانی‌که خبرنگار مذکور پس از بسته‌شدن کنسولگری عربستان سعودی به ساعت پنج عصر بازنگشت، همسر وی به پولیس اطلاع داده است.

محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
دست دادن ولیعهد سعودی با زنان جنجال آفرید + عکس

یکی از دوستان این خبرنگار معتقد است که وی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول بازداشت شده است.

این روزنامه امریکایی خاطر نشان ساخته است که خاشقجی از یکسال بدینسو، پس از آنکه عربستان سعودی را به دلیل خطر بازداشت شدنش ترک کرد، در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کند.

نشریهٔ رویترز به نقل از یک منبع در حکومت عربستان سعودی گفته است که اطلاعات درمورد مفقود شدن خاشقجی "دروغ" می‌باشند. به گفته این منبع، خبرنگار برای گرفتن اسناد به کنسولگری مراجعه نموده بود که پس از دریافت آنها، ساختمان کنسولگری را ترک گفت.

این در حالیست که همسر خاشقجی این گفته‌های مقامات سعودی را رد نموده، می‌گوید در صورتی که خاشقجی از کنسولگری بیرون می‌شد، پولیس ترکیه از این موضوع آگاه می‌شد.

وی نیز به این باور است که خبرنگار در داخل ساختمان کنسولگری در بازداشت به سر می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала