هشدار جدی چین به ایالات متحده امریکا مبنی بر تحریکات در دریای چین جنوبی

© REUTERS / Danny Kelley/Courtesy U.S. Navyهشدار جدی چین به ایالات متحده امریکا مبنی بر تحریکات در دریای چین جنوبی
هشدار جدی چین به ایالات متحده امریکا مبنی بر تحریکات در دریای چین جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین به ایالات متحده امریکا هشدار داد تا از اقدامات تحریک آمیز خود در دریای چین جنوبی دست بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، " هوا چونینگ" نماینده وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که؛ پکن از واشنگتن می خواهد تا بلافاصله اقدات تحریک آمیز خود را در منطقه دریای چین جنوبی پایان دهد.
به گفته وی، "ایالات متحده، به بهانه " عملیات کشتی رانی آزاد"، قوانین اساسی بین المللی را نقض نموده و، حاکمیت ملی چین و ثبات منطقه را با خطر مواجه می سازد."
هوآ چونینگ تاکید کرد که چین قصد دارد تمامی اقدامات لازم را برای محافظت از حاکمیت ملی و امنیت کشور انجام دهد.
در بحبوحه تنش های فزاینده میان واشنگتن و پکن، یک فروندکشتی جنگی امریکایی اروز یک شنبه به جزایری که چین ادعای مالکیت آن‌ها را دارد، نزدیک شد. هدف امریکا از این اقدام تحریک آمیز در دریای چین جنوبی، فرستادن این پیام به چین بود که واشنگتن این منطقه را جزئی از آب های بین المللی می داند.  

دشمنی امریکا با چین شدت می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
دشمنی امریکا با چین شدت می گیرد

پکن نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که کشتی جنگیامریکایی خودسرانه وارد حوضه آبی دریای چین جنوبی شده بود و کشتی جنگی چین بلافاصله به بررسی هویت کشتی پرداخت و از کشتی خواست این منطقه را ترک کند.
چین و تعدادی از کشورهای منطقه، از جاپان، ویتنام و فیلیپین، بر سر مرزهای دریایی و حوزه مسئولیت در دریاهای چین جنوبی و شرقی با هم اختلاف دارند.
تحریکات نظامی امریکا در آب های مورد مناقشه در شرق آسیا در حالی صورت می گیرد که تنش های تجاری و سیاسی میان واشنگتن و پکن در ماه های اخیر روندی صعودی داشته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، به تازگی چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات میان دوره ای کنگره (که سال جاری میلادی برگزار می شود) متهم کرد. چین نیز اعلام کرده است در حال همکاری با روسیه و اتحادیه اروپاست تا تحریم هایامریکا را علیه ایران تضعیف کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала