کابلوف: داعش برای بی‌ثبات کردن اوضاع آسیای مرکزی آمادگی دارد

© Sputnik / Zuhal Sarhadکابلوف: داعش برای بی‌ثبات کردن اوضاع آسیای مرکزی آمادگی دارد
کابلوف: داعش برای بی‌ثبات کردن اوضاع آسیای مرکزی آمادگی دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابلوف معتقد است تروریست‌های داعشی در افغانستان قصد دارند خود را برای بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی در کشورهای آسیای مرکزی آماده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» اعلام کرد که تروریست‌های داعش که در افغانستان مستقر هستند، در تلاش برای رساندن خود به کشورهای منطقه آسیای مرکزی با هدف بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی در آنها هستند.
وی گفت: «آن دسته از تروریست‌های داعشی که از منطقه آسیای مرکزی به افغانستان عزیمت کرده‌اند برای مبارزه با نیروهای نظامی خارجی در این کشور مستقر نشده‌اند، بلکه هدف آنها آماده سازی خود برای بی ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی در کشورهای منطقه آسیای مرکزی است.»
"نیکلای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت روسیه نیز هفته گذشته در تهران در رایزنی‌های چندجانبه درباره حل و فصل اوضاع در افغانستان هشدار داده بود که خطر تکرار سناریوی سوریه در افغانستان، از سوی داعش کاملا جدی است.
مقامات نظامی و سیاسی روسی پیش از این بارها اعلام کردند که گروه تروریستی داعش درصد ایجاد مراکز محوری جدیدی در منطقه آسیای مرکزی است و باید سریعا با این اقدامات مقابله کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала