مسی برای نخستین بار به رونالدو رای داد

© AFP 2023 / Josep Lagoمسی برای نخستین بار به رونالدو رای داد
مسی برای نخستین بار به رونالدو رای داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون جهانی فوتبال آرای مربیان، کاپیتان ها و روزنامه نگارانی را که در رای گیری برندگان نهایی جوایز بهترین های سال فیفا شرکت کرده بودند، اعلام کرد.

بارسلونا 4-0 آیندهوون: شب طوفانی مسی در لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
بارسلونا 4-0 آیندهوون: شب طوفانی مسی در لیگ قهرمانان اروپا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ویب سایت فدراسیون جهانی فوتبال، شب گذشته مراسم بهترین های سال فیفا در لندن برگزار شد و جایزه بهترین بازیکن سال به لوکا مودریچ، ستاره رئال مادرید و تیم ملی کرواسی رسید.

 او که توانست با رئال مادرید برای سومین سال پیاپی قهرمان چمپیونزلیگ شود، در جام جهانی هم درخشان کار کرد و تیم ملی کشورش را تا دیدار نهایی هم پیش برد و علی رغم اینکه در دیدار فینال 4-2 مغلوب فرانسه شدند اما توانست عنوان بهترین بازیکن آن رقابت ها را از آن خود کند.

مودریچ که چند هفته پیش توانست جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را از آن خود کند، در مراسم دیشب هم بالاتر از کریس رونالدو و محمد صلاح، عنوان بهترین بازیکن سال را از آن خود کرد.

 یکی از نکات جالب، آرای لیونل مسی بود. او رای اولش را به مودریچ و رای دوم را به کیلیان امباپه داد و در نهایت برای رای سوم، کریس رونالدو را انتخاب کرد اما رونالدو، مسی را شایسته قرار گرفتن در بین سه نامزد نهایی ندانست و به ترتیب به واران، مودریچ و گریزمان رای داد.   

اما جالب اینکه خود مودریچ، به عنوان کاپیتان تیم ملی کرواسی، رافائل واران را به عنوان گزینه اولش انتخاب کرد و پس از آن به کریس رونالدو و آنتوان گریزمان رای داد. در مقابل، زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی، مودریچ را به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب کرد و آرای دوم و سوم او هم به لیونل مسی و کریس رونالدو اختصاص پیدا کرد.

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، که به عنوان مربی سال انتخاب شد، سه بازیکن تیم خود را به عنوان بهترین های دنیا انتخاب کرد: آنتوان گریزمان، رافائل واران و کیلیان امباپه.

هوگو لوریس، کاپیتان فرانسه نیز با یک تغییر کوچک، به همین سه هم تیمی اش رای داد. او رافائل واران را به عنوان گزینه اول انتخاب کرد و پس از آن به گریزمان و امباپه رای داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала