سفیر روسیه: حل بین الافغانی تاریخ های نو ملاقات چگونه پیش میرود

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Afghanistanحل بین الافغانی تاریخ های نو ملاقات چگونه پیش میرود
حل بین الافغانی تاریخ های نو ملاقات چگونه پیش میرود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر مانتیتسکی سفیر کبیر فدراسیون روسیه می گوید که کابل به کشاندن خود به کمپاین ضد روسیه اجازه نمی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مانتیتسکی سفیر کبیر فدراسیون روسیه در باره هماهنگ ساختن تاریخ های نو ملاقات در «چارچوب مسکو» در باره حل بین الافغانی که چگونه پیش میرود گفت: "شما میدانید، در ابتدا برگزاری ملاقات نوبتی «چارچوب مسکو» در تاریخ 4 سپتمبر پلان شده بود، اما به اساس خواهش جانب افغان این تاریخ به تعویق انداخته شد. حالا وزارت های خارجه دو کشور تاریخ نو و مودل برگزاری این ملاقات را مورد توافق قرار خواهند داد. تا به حال تاریخ تعیین نشده است. طبعاً، به مجرد آنکه همه چیز مورد توافق قرار گیرد، آن بصورت علنی اعلام خواهد شد".
دعوت نمودن امریکا را نیز به آنجا پلان میکنیم — امیدواریم که این بار امریکایان در کار این چارچوب شرکت خواهند کرد.
الکساندر مانتیتسکی در باره اینکه روسیه بارها توجه جامعه بین المللی را به پروازهای هلیکوپترهای «ناشناخته شده» در شمال افغانستان که تسلیحات و مهمات را به افراد مسلح محلی داعش و طالبان وفادار به آنها میرسانند، جلب نموده بود می گوید: "همه معلومات که در این مورد بوجود آمده — این گواهی مردم محلی، نمایندگان پارلمان، شخصیت های اجتماعی و سیاسی می باشند. چندی قبل روزنامه «ماندگار» و همچنان رادیو «سلام وطندار» خبر دادند که در سرپل هلیکوپترهای ناشناخته شده دیده شده که در محل قرار داشتند، جای که داعشیان و طالبان فعالیت میکنند. اعلامیه های مربوطه در باره این موضوع از طریق وزارت خارجه صورت گرفته اند. در تماس ها با همکاران ما، با حکومت افغانستان و نمایندگی سازمان ملل متحد در باره مساعدت به افغانستان ما این مساله را بالا میکنیم و یاداوری میکنیم که این کدام حدس و گمان های ما یا اتهام عمدی نیست، بلکه ثبوت مستقیم آنست، راجع به چیزی که مردم محلی صحبت میکنند".
وی همچنان گفت، واضحاً، جوانب ذینفع وجود دارند که میخواهند هم از داعشیان و هم از طالبان حمایت کنند، طوریکه ما این را در مثال عراق و سوریه دیدیم. کدام نیروهای معین میخواهند پوتنسیال آنها را بکار گیرند، قبل از همه، در شمال افغانستان پایگاه برای اثرگذاری بر جمهوری های آسیای مرکزی ایجاد کنند.
مانتیتسکی در خصوص شرایط برای برگزاری مذاکرات مستقیم بین حکومت افغانستان و طالبان گفت که، من قسماً به سوال شما قبلاً پاسخ دادم. مواضع طرفین بدون تغییر باقی مانده اند. طالبان آغاز دیالوگ مستقیم با امریکایان مطالبه میکنند. قبلاً تماس های جانب امریکا با نمایندگان رسمی طالبان در دوحه صورت گرفته بودند. فعلاً، طوریکه ما میدانیم، آنها نتائیج مثبت به بار نیاورده اند. در اینجا تجارت سیاسی زیاد بر این موضوع که آیا طالبان برای مذاکرات بعدی با امریکا آماده می باشند، یا خیر، صورت میگیرد. در نهایت امر، شرایط آنها راجع به اینکه آنها گفتگو با حکومت را نمی خواهند، تغییر نکرده است. از همینرو گمان نمی رود که صحبت راجع به کدام تاریخ مشخص آغاز مذاکرات، تاریخ آغاز پروسه صلح بجا باشد.
علاوه بر این، میخواهم خاطرنشان سازم که هدف عمده ملاقات نوبتی «چارچوب مسکو» — مساعدت نمودن به آغاز مذاکرات بین حکومت و طالبان می باشد. این بدان معنی نیست که ما قصد تعویض جانب افغان را در مذاکرات آن با مخاطبان مان داریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала