شرط امریکا برای خروج نیروهایش از سوریه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر شرط امریکا برای خروج نیروهایش از سوریه
شرط امریکا برای خروج نیروهایش از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکا میگویند که نیروهای نظامی ایالات متحده تا زمانیکه نظامیان ایرانی سوریه را ترک نکنند، در سوریه باقی خواهند ماند.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا امروز در نشست مطبوعاتی در نیویارک اعلام کرد که نیروهای نظامی ایالات متحده تا زمانیکه ایران به حضور نظامی خود در سوریه پایان ندهد، خاک سوریه را ترک نخواهند کرد.

جان بولتون: «نیروهای امریکایی تا زمانیکه نظامیان ایرانی در خارج از مرزهای ایران حضور داشته باشند، سوریه را ترک نخواهد کرد.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا نیز به نوبه خود گفت که امریکا به طور فعالانه با اقدامات تخریب کننده ایران مبارزه میکند. «ما دیگر نمیتوانیم رفتارهای بد ایران را در عراق نادیده بگیریم.»

در عین حال، جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا تاکید کرد که ایالات متحده خواستار تغییر رژیم در تهران نیست، اما انتظار دارد که مقامات ایرانی "تغییرات جدی در رفتار خود" داشته باشند.

گفتنی است، پیش از این مقامات نظامی امریکا گفته بودند که نیروهای نظامی ایالات متحده تا نابودی کامل گروه تروریستی داعش و احیای روند ژنو در سوریه باقی خواهند ماند.

یادآوری میکنیم، درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند.

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش، بدون موافقت دولت سوریه عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.

روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала