ابراز بی گناهی دوباره اسرائیل در سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسیه

© AP Photo / Michael Probstابراز بی گناهی دوباره اسرائیل در سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسیه
ابراز بی گناهی دوباره اسرائیل در سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش اسرائیل یکبار دیگر به بی گناهی این کشور در سرنگونی هواپیمای نظامی ایل-20 روسیه تاکید کرد.

اسرائیل اطلاعات درباره سرنگونی ایل-20  را به روسیه داد - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل اطلاعات درباره سرنگونی ایل-20 را به روسیه داد
به گزارش اسپوتنیک، ارتش اسرائیل در پاسخ به وزارت دفاع روسیه مبنی بر سرنگونی هواپیمای روسیه بیانیه را بر بی گناهی ارتش این کشور در سرنگونی هواپیمای نظامی ایل-20 منتشر کرد. 

در این بیانیه آمده است:- "اطلاعات کامل شامل جزئیات دقیق و حقیقی در اختیار متخصصان مربوطه در نیروهای مسلح روسیه قرار گرفته است و آنها به روشنی گواهی می دهند که مکانیزم غیردرگیری در زمان لازم فعال شده بود. نیروی هوایی اسرائیل پشت هیچ هواپیمایی مخفی نشده است".
تل آویو اذعان می کند، که در لحظه برخورد راکت با هواپیمای ایل-20 ، هواپیماهای اسرائیلی در فضای هوایی اسرائیل قرار داشتند. اطلاعات اسرائیل در خصوص این حادثه روز پنج شنبه توسط فرمانده ی نیروی هوایی اسرائیل به مسکو آورده شد. 
یادآوری می کنیم، که وزارت دفاع روسیه به تاریخ 17 سپتمبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو  خبر داد، که ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه حیمیم برمی گشت، قطع شده است. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد، که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم راکتی اس-200 سوریه که در آن 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند، از بین رفت.

 وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود، که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала