توافق دو کوریا بر سر خلع سلاح های هسته ای

© REUTERS / Pyeongyang Press Corps/Pool توافق دو کوریا بر سر خلع سلاح های هسته ای
توافق دو کوریا بر سر خلع سلاح های هسته ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران کوریای شمالی و جنوبی کیم جونگ اون و مون جائه این، یک بیانیه مشترک را به امضا رساندند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، رئیس جمهوری کوریای جنوبی امروز چهارشنبه گفت، کوریای شمالی با تخریب دائمی تاسیسات کلیدی راکتی خود در حضور کارشناسان خارجی موافقت کرده و گفته اگر امریکا اقدامی متقابل انجام دهد، تاسیسات اصلی اتمی خود را مسدود می‌کند.
مون جائه این، رئیس جمهوری کوریای جنوبی و کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی در یک نشست خبری مشترک که از سوس خبرگزاری یونهاپ منتشر می شد، گفتند که بر سر تبدیل کردن شبه جزیره کوریا به یک سرزمین صلح آمیز بدون سلاح و تهدید اتمی موافقت کرده‌اند.
کیم جونگ اون نیز گفت که قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک به سئول برود و این مساله نخستین سفر به پایتخت کوریای جنوبی از سوی یکی از رهبران کوریای شمالی محسوب می‌شود.

آمادگی چین، چاپان و کوریای جنوبی برای سرمایه گذاری در کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی چین، چاپان و کوریای جنوبی برای سرمایه گذاری در کوریای شمالی

رهبر کوریای شمالی همچنین تعهد خود را برای خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کوریا در جریان نخستین دیدارش با رئیس جمهوری کوریای جنوبی و همچنین دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست جون در سنگاپور اعلام کرده بود.
از تاریخ 18 تا 20 سپتامبر، پیونگ یانگ میزبان پنجمین اجلاس بین دو کوریا است. دو اجلاس اول در سالهای 2000 و 2007 صورت گرفت. دیار سومی در بهار 2018 بود. روابط میان دو دولت و توافق به سوی خلع سلاح هسته ای و صلح و ثبات در شبه جزیره از موضوعات اصلی این گفتگوها بیان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала