تانک شوروی T – 34 / سورپرایز مرگبار برای آلمان

© Sputnikتانک شوروی T – 34 / سورپرایز مرگبار برای آلمان
تانک شوروی  T – 34 / سورپرایز مرگبار برای آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان جنگ جهانی دوم در برابر آلمانی ها ناگاهان تانکی ظاهر شد که بنا به اعتراف کارشناسان بهترین تانک جنگ جهانی دوم بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه آلمانی Stern در آغاز این جنگ تانک شوروی، برتر از تمام انواع تانک های آلمان قرار گرفت.
روزنامه می نویسد،، در مقایسه با T — 34 تانک شوروی، تانک های آلمانی Pz.I, II, III فقط یک اسباب بازی معلوم می شدند. در حالی که ماشین شوروی مجهز با سلاح های قدرتمندی بوده و مانور عالی و زره پیشرو را دارا بود، که سلاح های ضد تانک استاندرد " آلمان نازی" با آن مقابله نتوانستند.
یکی از اسرار موفقیت تانک T — 34 یک طراحی ساده و خارق العاده است که به راحتی اجازه تولید انبوه این تانک را فراهم می سازد.
ظاهر شدن ناگهانی تانکی که دارای سرعت بالا،حفاظت مناسب ، و قدرت آتش بالایی بود تاثیر مخربی بر روحیه سربازان و فرماندهان آلمانی داشت.ظهور این تانک روسی در جبهه شرق باعث شد تا آلمانها به سمت طراحی و ساخت تانکهای جدید رو آوردند.
آلمان در پاسخ به تانک T — 34 روسی، انواع مختلف تانک ها را ساخت اما تا امروزماشینی که بتواند با تانک T — 34در مانور پذیری و انعطاف پذیری رقابت کند، ایجاد کرده نتوانسته است.

تانک T — 34حاصل تلاش های اتحاد جماهیر شوروی در سالهای دهه 30 میلادی برای تولید یک تانک مناسب برای جایگزینی تانکهای BT T-26 این کشور بود. در این دوران روسها توانسته بودند تا نمونه هایی از سیستم تعلیق ساخت والتر کریستی طراح امریکایی را که سرعت و توان تحرک بهتری را برای تانکها به وجود می آورد، تهیه کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала