اخبار لحظه به لحظه: سقوط طیارۀ نظامی روسی در سوریه

CC BY-SA 2.0 / Dmitry Terekhov / Ilyushin IL-20اخبار لحظه به لحظه: سقوط طیارۀ نظامی روسی در سوریه
اخبار لحظه به لحظه: سقوط طیارۀ نظامی روسی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اطلاع داده است که 17 سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل – 20 که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با 15 تن خدمه پرواز در فاصله 35 کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.

سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه طی تماس تلفونی با اویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که مسوولیت سقوط طیارۀ نظامی ایل — 20 روسیه و مرگ 15 تن نظامی که خدمه این طیارۀ بودند، کاملاً به دوش اسرائیل می‌باشد.

 

  • وزیر دفاع روسیه گفته است: "باوجود توافقنامه با اسرائیل مبنی بر جلوگیری از وقوع حادثات خطرناک، به فرماندهی نیروهای روسی تنها یک دقیقه قبل از انجام حملۀ هوایی توسط جنگنده‌های اف — 16 اسرائیلی، اطلاع داده شد".
  • وزارت دفاع روسیه اعلام نموده است که طیارۀ نظامی ایل — 20 روسی توسط راکت مجتمع اس — 200 نیروهای دفاع هوایی سوریه سقوط داده شد، و مسوولیت این حادثه به دوش اسرائیل می‎باشد.
  • وزارت دفاع روسیه با نشر یک خبرنامه، نوشته است: "در حال حاضر، محل سقوط طیاره در 27 کیلومتری در غرب شهرک بانیاس (ولایت لاذقیه)، مشخص شده است".
  • در خبرنامه آمده است که قطعات اجساد سرنشینان طیارۀ سقوط داده شده ایل — 20 روسی و اموال شخصی شان، و همچنان قطعات این طیارۀ نظامی توسط کشتی‌های روسی در سوریه، جمع‌آوری شده اند.
  • واکنش کرملین به سقوط طیارۀ روسی

    دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: "در کرملین در پیوند با این وضعیت نگران اند. ارزیابی مکمل این حادثه در اعلامیۀ وزارت دفاع، نشر شده است".

  • سفیر اسرائیل در روسیه در پیوند با سقوط طیارۀ روسی ایل — 20 در سوریه، به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

    وزارت امور خارجه روسیه با نشر یک خبرنامه نوشته است: "در پیوند با وضعیت فعلی، سفیر اسرائیل به وزارت امور خارجه احضار شده است".

  • اردوی اسرائیل با نشر یک اعلامیه در توییتر، دمشق، ایران و جنبش "حزب‌الله" را مسوولین واقعی سقوط طیارۀ ایل — 20، خوانده است.

  • ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به سقوط طیارۀ نظامی ایل – 20 روسی در سوریه، گفت که برای تامین امنیت نظامیان روسیه در سوریه اقدامات اضافی روی‌دست گرفته خواهند شد، و این اقدامات به همه نمایان خواهند بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала