گروه جهانی بحران: جنگ افغانستان مرگبارتر از جنگ سوریه است

© REUTERS / Parwizگروه جهانی بحران: جنگ افغانستان مرگبارتر از جنگ سوریه است
گروه جهانی بحران: جنگ افغانستان مرگبارتر از جنگ سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه جهانی بحران جان باخته های نبردها در افغانستان در سال روان بیشتر از جان باخته های جنگ سوریه است.

محل انفجار - اسپوتنیک افغانستان
تعداد کشته شدگان انفجار امروزی در کابل به 35 نفر رسیده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، گروه جهانی بحران می گوید، که خشونت های در سال روان میلادی در افغانستان بیشتر از سوریه بود و به همین خاطر جان باخته های جنگ افغانستان در کل بیشتر از سوریه است.

بنا بر آمار این گروه، در سال روان میلادی بیست هزار تن در حمله‌های گوناگون در افغانستان جان باخته‌اند اما در سوریه این آمار به پانزده هزار جان باخته می رسد.

گریم اسمت، یکی از مشاوران گروه جهانی بحران به خبرگزاری ای-اف-پی گفته است، که بربنیاد نشان‌ها، پیش بینی‌ می‌شود که جنگ افغانستان جان باختن بیش از بیست هزار انسان را در سال ۲۰۰۸ میلادی در پی داشته باشد، که شامل غیرنظامیان و نیروهای مسلح طرف های درگیر می شود.

به گفته آقای اسمت:- "این رقم می تواند از شمارکشته شدگان هر بحران دیگر در جهان، حتا نسبت به جنگ سوریه، بیشتر باشد".

این در حالیست، که یک نهاد پژوهشی در سویدن شمار جان باخته های سال پیش (۲۰۱۷ میلادی) در افغانستان را به ۱۹۶۹۴ اعلام کرده بود که شامل تمام طرف های درگیر و غیرنظامیان می شود. ازینرو نبرد در سال روان نسبت به سال گذشته میلادی، کشته‌های بیشتر در پی خواهد داشت.

این کشته‌‌ها شامل غیرنظامیان، نظامیان دولتی و خارجی افغانستان و گروه های مخالف مسلح می شود.

به گزارش سازمان ملل متحد، تا حال در شش ماه سال میلادی روان، نزدیک به ۱۷۰۰ غیرنظامی جان باخته اند.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله به دیلی میل ارقام کشته شده گان مخالفان مسلح دولت در یک هفته را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ انسان گفته است، که بر اساس ادعای او، در تمام دوازده ماه سال ۲۰۱۸تنها شمار کشته های مخالفان مسلح دولت به بیش از ۱۵ هزار تن خواهد رسید.

یادآوری می کنیم، که شمار تلفات نظامیان در افغانستان پس از تصمیم مشترک سال پیش کابل و واشنگتن همه گانی نمی شود و بر آن محدودیت وضع شده است، اما پیش از این اداره سیگار میانگین شمار تلفات نظامی را همه ساله پنج هزار تن اعلام می کرد. این مشاور گروه بحران نیز تلفات نظامی سال روان را «وحشت آور» خوانده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала