تهدید امریکا به کشور های همکار با ایران

© Fotolia / Borna_Mirتهدید امریکا به کشور های همکار با ایران
تهدید امریکا به کشور های همکار با ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه مطبوعاتی خود ابراز داشت که تحریم های آینده امریکا علیه تهران اساسا تعامل اقتصادی با ایران را برای همه کشورها تغییر خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، از دادان پاسخ به سوال که آیا واشنگتن اقدامات مجازات را علیه رهبری سیستم پرداخت SWIFT در صورت ادامه همکاری آنها با بخش بانکی ایران؛ خودداری نمود.
او گفت به طور خاص در مورد تصمیم راجع به SWIFT چیزی گفته نمی توانم. تعدادی از تصمیمات هنوزاعلام نشده و در آستانه مهلت تعیین شده در تاریخ اول نوامبر اعلام خواهد شداست.
وی گفت، با فرارسیدن چهارم نوامبر؛ مجموعه‌ای از قوانین جدید وضع می گردد. قوانین مذکور تمام کشور های را تحت تأثیر قرار خواهد داد که نیاز به همکاری اقتصادی با تهران دارند.
پمپئو تأکید کرد: "این یک تاریخ جدی و مهم خواهد بود." در این رابطه، او یادآور شد که برخی از کشورها هم اکنون "قبل از مهلت تعیین شده 4 نوامبر" همکاری های اقتصادی شان با تهران را متوقف نموده اند.
وزیر خارجه امریکا ضمن انتقاد از اقدام جان کری وزیر خارجه پیشین امریکا در دیدار با مقامات ایرانی، گفته، این کارها با سیاست خارجی رئیس جمهوری فعلی امریکا تطابق ندارد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا خاطرنشان کرده، قانونی یا غیرقانونی بودن این دیدارها را کسان دیگری باید تعیین کنند، اما آنچه که آقای کری انجام داده بی سابقه بوده است.
پمپئو خاطرنشان کرده، این اظهارات کری است که به ایرانی ها گفته صبر کنید تا این دولت کنار برود، در تاریخ امریکا این کار بی سابقه است و کری نباید چنین کاری کند.
وی گفته، من کری و شرمن را در مونیخ دیدم که با هم قطاران سابق خود از اروپا ملاقات کردند، من در آن جلسه نبودم اما مطمئن هستم که در حمایت از سیاست امآمریکا علیه ایران آنجا نبودند.
وزیر خارجه امریکا در پاسخ به این سوال که آیا تاثیری در تلاش های شما گذاشته است، خاطرنشان کرده، وزیران خارجه از هر حزبی که باشند نباید چنین کاری کنند. این بی سابقه بوده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا شام گذشته در پیام توئیتری خود نوشت: ملاقات های کری با مقامات ایران غیرقانونی بوده و تلاشی برای تضعیف اقدامات بزرگ دولت کنونی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала