پایان سلطه جهانی دالر نزدیک است

© Sputnik / Mikhail Kutuzov /  مراجعه به بانک تصاویر پایان سلطه جهانی دالر نزدیک است
پایان سلطه جهانی دالر نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس بین المللی پولی Moody's چشم انداز استفاده از دالر در تجارت جهانی را محاسبه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تحلیلگران آژانس بین المللی پولی Moody's جورجینا سمارت و کولین الیس، توسعه تجارت منطقه ای و دریافت ارز ذخیروی جدید به کشورها اجازه می دهد از ارز ذخایر کشور های دور نظر به موقعیت جغرافیایی شان استفاده نکنند.
در گزارش Moody's Investors Service پیش بینی می شود که در نتیجه، نیاز به استفاده از دالر در تجارت جهانی ممکن است کاهش یابد، اما با این حال، برای تغییر جدی در نسبت ذخایر جهانی،باید دهها سال بگذرد.
دالر امریکایی 63 درصد از ذخایر ارزی خارجی را تشکیل می دهد، یورو با شاخص 20 درصد در رتبه دوم و ین جاپان با شاخص 5 در صد در رتبه سوم قراردارند.
ثبات و جذابیت دالر، اقتصاد ایالات متحده امریکا، شفافیت بازار مالی ملی و اعتبار سیاست پولی آنکشور را تضمین شده نگهمیدارد.
روز گذشته، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی سالانه خود عنوانی پارلمان اروپا گفت که یورو پول واحد اروپایی باید یک جایگاه بهتر و بالاتر به عنوان یک ارز مهم جهانی داشته باشد، چرا واردات انرژی اروپا با دلار امریکا قیمت گذاری می‌شود و این در شرایطی است که بخش عمده این واردات از امریکا انجام نمی‌شود.
بسیاری از کشورها نظیر ایران، روسیه و چین به دنبال خلاص شدن از سلطه دالر هستند. در سال‌های پیش رو دالر جایگاه خود را به عنوان ارز جهانی از دست خواهد داد چرا که در طول تاریخ همواره با تغییر شرایط، کشورها به سمت ارزهای جدیدتر و مطمئن‌تر حرکت کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала