ایران از افغانستان در مبارزه با تروریست‌ها حمایت می کند

© AFP 2023 / Atta Kenareایران از افغانستان در مبارزه با تروریست‌ها حمایت می کند
ایران از افغانستان در مبارزه با تروریست‌ها حمایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سید عباس عراقچی، در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با اشاره به حمایت همه جانبه ایران از دولت افغانستان در مبارزه با تروریست‌ها می گوید که، هر اقدامی که در این خصوص خواست دولت و ملت افغانستان باشد، ایران با آن همراهی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس سه جانبه معاونین وزارت خارجه هند، افغانستان و ایران به کابل پایتخت افغانستان سفر کرد.
عراقچی، همچنین در نشست سه جانبه با وی جی گوخال، معاون وزیر خارجه هند و حکمت خلیل کرزی معاون وزیر امور خارجه افغانستان درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه تبادل نظر کرد.
ایران امنیت افغانستان را امنیت خود می‌داند و خواهان همکاری‌های بیشتر در مبارزه با تروریسم و داعش است.
در زمینه اقتصادی نیز امضای سند همکاری‌های جامع بین ایران و افغانستان گامی در راستای توسعه مناسبات دو کشور محسوب می شود.
اکنون کار سه کمیته از کمیته‌های پنج‌گانه برای دست‌ یافتن به سند جامع همکاری‌های مشترک بین دو کشور نهایی شده و کار بر روی دو کمیتۀ دیگر 90 درصد پیشرفت داشته است.
در ادامه این روند؛ هیات‌های سه کشور در نشست کابل درباره این نکته که چگونه می توانند در بخش حمل ونقل، بندر چابهار، بهره برداری از معادن، سرمایه گذاری، همکاری های بانکی، تجارت و مجموعه همکاری های اقتصادی مشترکی انجام دهند، گفت وگو کردند.
برگزاری نشست سه جانبه ایران، افغانستان و هند و بحث و گفت‌وگو درباره سند جامع همکاری‌ها بین دو کشور بیانگر این نکته است که ایران، افغانستان و هند وارد مرحله جدیدی از همکاری‌ها شده اند.
همکاری ایران، هند و افغانستان در چابهار اکنون به نماد همکاری و الگوی تامین منافع منطقه از مسیرهمکاری‌های چند جانبه تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала