واشنگتن جلو آگاهی مردم امریکا از واقعیت های افغانستان را می گیرد

© Sputnik / Stanislav Savelyev /  مراجعه به بانک تصاویر واشنگتن جلو آگاهی مردم امریکا از واقعیت های افغانستان را می گیرد
واشنگتن جلو آگاهی مردم امریکا  از واقعیت های افغانستان را می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا برای توجیه و انحراف افکار عمومی نسبت به حضور 17 ساله اش در افغانستان از گزارش های غیر واقعی استفاده می کند.

جنرال های امریکایی 17 سال با دروغ از پیشرفت سخن می زنند - اسپوتنیک افغانستان
جنرال های امریکایی 17 سال با دروغ از پیشرفت سخن می زنند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، خبرگزاری نیویورک تایمز در روز شنبه طی گزارشی آخرین نتایج حضور امریکا  در کشور افغانستان را منتشر کرد، که بسیار با آمار و ارقام داده شده توسط دولت امریکا  متفاوت است.

اگرچه دولت امریکا  ادعا می کند که گزارش تهیه شده توسط چندین سازمان بین المللی صورت گرفته اما نیویورک تایمز براین باور است که واشنگتن نمی خواهد مردم امریکا  از وضعیت واقعی افغانستان آگاه شوند. 
درحالیکه امریکا  می گوید، طالبان تنها 44 درصد از خاک افغانستان را زیر کنترل دارد اما خبرگزاری نیویورک تایمز ادعا می کند، شورشیان و نیروهای طالبان در حقیقت 61 درصد مالکیت مناطق کشور افغانستان را در دست دارند. 
واشنگتن سعی می کند از طرفی شکست طالبان و از طرف دیگر پیروزی نیروهای ارتش افغانستان را برای مردم امریکا  به نمایش در آورد اما باید گفت، پس از سال 2017، نیروهای طالبان توانستند نسبت به سال های گذشته مناطق بیشتری از افغانستان را به کنترل خود در آوردند.
براساس گزارش مذکور، تاکنون دو هزار و 200 سرباز امریکا یی در جنگ افغانستان کشته و واشنگتن بیش از 840 میلیارد دالر در این جنگ هزینه کرده است. 
بر اساس گزارش دولت امریکا ، دولت افغانستان بر 56 درصد از قلمرو خاک کشور تسلط دارد درحالیکه طبق تحقیقات صورت گرفته نیویورک تایمز، دولت افغانستان تنها توانسته بر مناطقی که در آنها پایگاه نظامی است تا حدودی حکمفرما باشد و بقیه کاملا در تسلط نیروهای طالبان قرار دارند. 
براساس گزارش نیویورک تایمز، در حال حاضر شمار نیروهای امنیتی افغانستان نسبت به نیروهای طالبان 10 به یک است. یک سوم از سربازان و نیروهای افغانستان بدون دریافت حقوق محل خدمتش را رها کرده و بقیه نیز بدون تجهیزات و گذراندن دوره های آموزشی نظامی در حال خدمت هستند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این تسک اند پریس نوشته بود، که جنرال های امریکایی 17 سال است که از پیشرفت در افغانستان سخن می زنند و حال آنکه امریکا اکنون در جایگاهی قرار دارد که در سال 2001 قرار داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала