منع صدور مجوز فعالیت خبرنگاران اسپوتنیک در فرانسه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر منع صدور مجوز فعالیت خبرنگاران اسپوتنیک در فرانسه
منع صدور مجوز فعالیت خبرنگاران اسپوتنیک در فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات فرانسه خواسته اند تا به خبرنگاران اسپوتنیک اجازه فعالیت داده نشود.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات فرانسه گزارشی را منتشر کرده اند که در آن، به طور خاص پیشنهاد شده است تا برای خبرنگاران RT و Sputnik اجازه فعالیت صادر نشود.
مرکز تجزیه و تحلیل (CAPS) ، وزارت امور خارجه و موسسه مطالعات استراتژیک (IRSEM) وزارت دفاع فرانسه، سندی بیش از دوصد صفحه را تحت عنوان "دستکاری اطلاعات: چالش برای دموکراسی های ما" تهیه کرده اند.
گفته می شود که گروه کاری برای تهیه این سند در ماه سپتامبر سال گذشته تأسیس گردیده بود. نویسندگان این گزارش از تعدادی از کشورها و همچنین سه سازمان بین المللی — اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا بازدید کردند که در این بازدید ها "حدود صد جلسه با نمایندگان مقامات و نمایندگان جامعه مدنی نیز برگزار کردند."
در مقدمه این گزارش آمده است که محصولات اطلاعاتی که خطر دستکاری اطلاعات را برای دموکراسی ما به وجود می آورد، مانند «مداخلات مکرر در سال 2014به اوکراین، بوندساگ، رفراندوم هلندی، Brexit، انتخابات ایالات متحده ، نشان دهنده آنست که دموکراسی غربی از این پس مصونیت نخواهند داشت».
به عنوان مثال، آنها این دلیل را که "این رسانه ها کار روزنامه نگاری را انجام نمی دهند، بلکه فعالیت های تبلیغاتی را پیش می برند، ارایه کرده اند". اما معیارهای مشخص کننده روزنامه نگاری از تبلیغات در این گزارش گنجانده نشده است.
در همین حال، این سند بار دیگر هیچ شواهدی واقعی از "دخالت" روسیه در روند سیاسی در غرب ارائه نمی دهد، نویسندگان این سند خود را به اظهارات و اتهامات ثابت نشده قبلی محدود ساخته اند، بدون آنکه کدام فاکت و دلیل قاتع کننده داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала