لغو کمک 300 میلیون دالری امریکا به پاکستان

© AP Photo / Susan Walsh, Fileلغو کمک 300 میلیون دالری امریکا به پاکستان
لغو کمک 300 میلیون دالری امریکا به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از تشدید تنش میان امریکا و پاکستان، کاخ سفید در آخرین تصمیم خود علیه اسلام‌آباد کمک 300 میلیون دالری به بخش نظامی پاکستان را لغو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Reuters، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ملی امریکا اعلام کرد: امریکا کمک 300 میلیون دالری خود به پاکستان را لغو کرده است.
وی تصریح کرد: دلیل اصلی لغو این کمک عدم همکاری لازم پاکستان در مبارزه با تروریسم و مماشات اسلام‌آباد با گروه‌های افراط‌گرا است.

توقف همکاری نظامی امریکا با پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
توقف همکاری نظامی امریکا با پاکستان

جان کربی افزود: اگر کنگره مجوزهای لازم را صادر کند پنتاگون قصد دارد این مبلغ را در امور دیگر هزینه کند.
این مقام ارشد پنتاگون اضافه کرد: روابط امریکا و پاکستان همچنان به‌دلیل عدم جدیت اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم با مشکل مواجه است.
وی اظهار داشت: در ابتدای سال جاری میلادی نیز واشنتگن کمک 500 میلیون دالری خود را به اسلام‌آباد لغو کرد و به این ترتیب مجموع مبالغی که به خزانه ملی امریکا بازگردانده شده بالغ بر 800 میلیون دالر می‌باشد.
این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا هفته آینده به پاکستان سفر می‌کند و قرار است با سران دولت جدید این کشور مذاکره کند.
پاکستان از ابتدا اتهامات امریکا در خصوص حمایت از گروه‌های افراط‌گرا را رد کرده و آن را تلاشی برای قرار دادن سرپوش بر شکست‌های واشنگتن در افغانستان دانسته است.
ارتش پاکستان از سال 2014 دو عملیات مهم ضدتروریستی ضرب عضب و رد الفساد را آغاز کرده که در نتیجه این دو عملیات، امنیت در پاکستان به‌شکل چشم‌گیری افزایش یافته است.

از زمان روی کار آمدن ترامپ روابط پاکستان و امریکا به‌شدت متشنج شده و کاخ سفید علی‌رغم ادعاهای فراوان نتوانسته راه‌حل مناسبی در خصوص پاکستان پیدا کند.
عمران‌خان، نخست وزیر جدید پاکستان در اولین روزهای کاری خود تأکید کرد: ما زیر بار سخنان غلط امریکا نخواهیم رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала