اهداف احتمالی حملات هوایی امریکا به سوریه

© AFP 2023 / Timothy A. Claryاهداف احتمالی حملات هوایی امریکا به سوریه
اهداف احتمالی حملات هوایی امریکا به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی میگویند که فهرست ابتدایی اهداف حمله احتمالی هوایی ایالات متحده به سوریه آماده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNN، منابع در حکومت امریکا میگویند که کارمندان استخبارات نظامی ایالات متحده فهرست ابتدایی اهداف حمله هوایی آماده ساخته اند و این فهرست در انتظار صدور دستور رئیس جمهور ترامپ قرار دارد.

بر بنیاد گزارش، هرچند دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در مورد حمله هوایی به سوریه تصمیم نگرفته است، اما اردوی امریکا آماده است در صورت ضرورت «بسیار سریع» واکنش نشان بدهد.

به گفته منابع متذکره، حکومت امریکا معتقد است که دمشق در حمله به ولایت ادلب از مواد کیمیاوی استفاده خواهد کرد.

قبل از این گزارش شده بود که مشاور امنیت ملی امریکا به روسیه هشدار داده است که تکرار حملات کیمیاوی که به دولت دمشق نسبت داده میشود، پاسخ نظامی امریکا را در پی خواهد داشت.

این در حالی است که چندی پیش، جنرال الکسی سیگانکوف، رئیس مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه در یک نشست خبری اظهار داشت که نیروهای «کلاه سفیدها» محموله مواد سمی را به انبار مربوط به گروه تروریستی «تحریر الشام»* در شهر سراقب سوریه انتقال داده اند. 

به گفته وی این مواد برای صحنه سازی حمله کیمیاوی و متهم نمودن نیروهای دولتی سوریه به استفاده از مواد کیمیاوی علیه مردم غیر نظامی، استفاده خواهند شد. 

قابل یادآوری است، در ماه اپریل ۲۰۱۷، امریکا ضمن متهم نمودن دمشق به استفاده از مواد کیمیاوی، ۵۹ راکت «تاماهاوک» را به سوی پایگاه الشعیرات سوریه شریک نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала