امریکا یک ناوشکن را به خلیج فارس به خاطر حمله به سوریه فرستاد

© AP Photoامریکا یک ناوشکن را به خلیج فارس به خاطر حمله به سوریه فرستاد
امریکا یک ناوشکن را به خلیج فارس به خاطر حمله به سوریه فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه گفت، دلیل حمله امریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه برای تامین آماد ساختن یک حمله کیمیاوی دیگر است.

گروپ کشتی طیاره بردار قوای بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
بار دیگر امریکا آمادگی حمله بر سوریه را میگرد
به گزارش اسپوتنیک، سرگروه ایگور کوناشینکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: امریکا به خاطر حمله به سوریه چند روز پیش ناوشکن یواس‌اس سالیوان را با 56 راکت کروز و یک فروند بمب‌افکن بی-1بی را در قطر مستقر کرده تا برای حمله به سوریه آماده باشد.

نماینده وزارت دفاع روسیه اشاره کرد، واقعیت این است، که امریکا و هم پیمانانش در حال آماده سازی یک تجاوز دیگر به سوریه نظر به اظهارات بی اساس توسط نمایندگان ارشد این کشور و با شدیدترین لحن برای پاسخ دادن به استفاده از سلاح کیمیاوی توسط مقام های سوریه هستند.

کوناشینکوف گفت: این اقدام های کشورهای غربی بر خلاف دیدگاه های عمومی و با هدف تشدید درگیری ها در شرق میانه و شکست روند صلح در سوریه است.

ستیزه جویان آماده هستند

نظر به داده های وزارت دفاع روسیه، گروه های تروریستی «حیات تحریر الشام، جبهه النصره» هشت تانکر کلر را به شهر جسر الشغور برده تا از آن در حمله به روستای هالیوز استفاده کنند.

کوناشینکوف گفت: علاوه بر این، گروهی از ستیزه جویان که در حمله مواد کیمیاوی سهم دارند، زیر نظارت متخصصان شرکت خصوصی ارتش بریتانیا به نام اولیوا آموزش دیده و وارد این منطقه شده اند. این جنگجویان را زیر نام «کلاه سفیدها» برای نجات قربانیان سلاح های کیمیاوی شبیه سازی می کنند.

بیانیه بولتون

بنا به گزارش رسانه ها، نیکلای پاتروشف وزیر مشاور ریاست جمهوری روسیه گفت: جان بولتون رئیس شورای امنیت ملی امریکا برایش گفته است، که اگر دمشق از سلاح های کیمیاوی استفاده کند، ایالات متحده امریکا بر سوریه حمله خواهد کرد.

همین طور مقام های امریکایی می گویند، که اطلاعاتی در دست دارند که ارتش سوریه برای آزاد سازی مناطق زیر کنترل شبه نظامیان از سلاح های کیمیاوی استفاده کرده اند و ایالات متحده امریکا آماده است تا به این کار سوریه با عملیات نظامی شدید تر از پیش پاسخ بدهد.

بولتون در گفت و گو با پاتروشف گفته است، که ایالات متحده امریکا از برنامه مقام های سوری برای از سرگیری عملیات تهاجمی در ولایت ادلب با استفاده از سلاح های کیمیاوی خبر دارد و امریکا با شدیدترین صورت به این عملیات پاسخ خواهد داد.

فتنه انگیزی در دوما

به تاریخ 14 اپریل ایالات متحده امریکا، انگلیس و فرانسه حمله قبلی را به سوریه انجام دادند. دلیل آن متهم کردن دولت سوریه در حمله کیمیاوی به شهر دوما بود. در همان زمان، واشنگتن، لندن و پاریس منتظر تحقیقات کارشناسان سازمان ملل و دمشق نشدند، با وجود اینکه آنها هیچ شواهدی از حمله کیمیاوی توسط دولت سوریه ارائه نکردند.

تمام نتیجه گیری ها بر اساس کلیپ های ویدئویی منتشر شده توسط منابع انترنتی گروه های مسلح مخالف دولت سوریه انجام شده بود. در همان زمان، هر دو مسکو و دمشق اطلاعات در مورد استفاده از سلاح های کیمیاوی در دوما را رد کرد. وزارت امور خارجه روسیه گفت، که هدف از این چاشنی میل به محافظت تروریست ها و توجیه حملات نظامی احتمالی از خارج بود و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمله امریکا، بریتانیا و فرانسه را یک عمل تجاوزگرانه علیه یک کشور مستقل خواند.

در همان زمان، در 13 مارچ، ستاد عمومی روسیه هشدار داد که ستیزه جویان با استفاده از سلاح های کیمیاوی در شرق غوطه دست به تحرکاتی می زنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала