نشست صلح مسکو درباره افغانستان در هر صورت برگزار می‌شود

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر نشست صلح مسکو درباره افغانستان در هر صورت برگزار می‌شود
نشست صلح مسکو درباره افغانستان در هر صورت برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست جهانی صلح به روز چهارم ماه آینده میلادی، حتی اگر نمایندگان کابل تصمیم به شرکت نکردن در این نشست را داشته باشند به هر صورت این نشست روند صلح در باره افغانستان در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع از وزارت امور خارجه روسیه گفته است که حتی اگر نمایندگان رسمی از کابل در این نشت شرکت نکنند به هر صورت این نشست صلح به تاریخ 4 سپتمبر در مسکو برگزار می‌شود.
این منبع وزارت خارجه روسیه گفته است: "این نشست روند صلح در باره افغانستان حتی در صورت‌که نمایندگان کابل هم در این نشست اشتراک نکنند، در هر صورت این نشست در مسکو برگزار می‌شود".

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
اشتراک طالبان در نشست مسکو تأیید شد

پیش از این آژانس رویترز، گزارش داد که سخنگوی گروه طالبان با تایید اشتراک نمایندهٔ این گروه در مذاکرات مسکو، گفته است: "رهبران ما دعوت اشتراک در مذاکرات سازماندهی‌شده توسط روسیه را پذیرفته اند".
گفته می‌شود که در این مذاکرات که به تاریخ 4 سپتمبر در مسکو برگزار خواهد شد، دست‌کم چهار فرماندهٔ بلندرتبه گروه طالبان اشتراک خواهند داشت.
قبل از این وزارت امور خارجه افغانستان اعلام نمود که کابل در مذاکرات مسکو برای افغانستان شرکت نخواهد کرد.
وزارت امور خارجه روسیه با نشر یک خبرنامه اعلام نموده بود که مسکو از 12 کشور به شمول ایالات متحده امریکا برای اشتراک در مذاکرات مسکو برای افغانستان که به تاریخ 4 سپتمبر برگزار خواهند شد، دعوت نموده است. مسوولین وزارت خارجه روسیه گفته اند که از رهبری دفتر طالبان در دوحه نیز دعوت نموده است.
طبق یک خبر دیگر، مقامات دولت امریکا نیز به دعوت برای اشتراک در این مذاکرات جواب رد داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала