تمسخر اسرائیلی ها از جنگنده جدید ساخت ایران+ عکس

© AP Photo / Iranian Presidency Officeتمسخر اسرائیلی ها از جنگنده جدید ساخت ایران+ عکس
تمسخر اسرائیلی ها از جنگنده جدید ساخت ایران+ عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل؛ جنگنده جدید ایران را مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان اسرائیلی، به راحتی شباهت های زیادی را بین "جنگنده نسل چهارم ساخت ایران" " که در نمایشگاه نظامی در تهران رونمایی شد و جنگنده F-5 آمریکایی Northrop Grumman که در دهه 50 میلادی در قرن گذشته تولید شده است؛ پیدا نمودند.
نماینده نتانیاهو در مصاحبه با شکه تلویزیونی عربی گفت: ما فورا متوجه شدیم، جنگنده را که ایران معرفی کرد و آن را" اولین جنگنده‌ای 100در صد ایرانی نامید و گفت که قدرت تهاجمی بلندی را دارا است یک هواپیمای نظامی امریکایی بسیار قدیمی است که 50 سال پیش ساخته شد. او همچنان در توییتر خود نوشت که، این جنگنده یک نمونه از کلاس هواپیما F-5 است، که برای دهه ها استفاده نشده است.  

هواپیمای F-5 امریکا در دهه 60 به شاه ایران فروخته شد و در سال 1965 در تجهیزات نیروی هوایی ایران شامل شد. در غرب این جنگنده های بسیار قدیمی،عمدتا برای اهداف آموزشی استفاده می شوند.
با این حال لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل در پاسخ به پرسشی درباره جنگنده ساخت ایران که صبح روز سه‌شنبه رونمایی شد، ادعا کرد نباید همه حرف‌های مقامات ایرانی را جدی گرفت و در عین حال نباید این حرف‌ها را بی‌اهمیت تلقی کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала