شلیک راکت در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری در کابل

© اسپوتنیکشلیک راکت در نزدیکی ارگ
شلیک راکت در نزدیکی ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هم‌زمان با سخنرانی محمد اشرف غنی، رییس جمهور به مناسبت عید قربان، چندین فیر راکت در شهر کابل فرود آمد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" هنوز مشخص نیست که این راکت‌ها از کدام منطقه شلیک شده، اما این راکت‌پرانی حوالی ساعت نه شروع شد و به چند منطقه در نزدیک ارگ و منطقه سبز کابل اصابت کرده است.

به دنبال این حملات راکتی که هم‌زمان با سخنرانی محمد ‌اشرف غنی صورت گرفت، واکنش او را نیز در پی داشت.

او گفت که این راکت‌پراکنی‌ها مانع پیشرفت مردم افغانستان نخواهد شد.
راکت‌ها در حالی به کابل شلیک شد که رییس جمهور دو روز قبل به طالبان آتش‌بس سه ماه پیشنهاد کرد و برخی نمایندگان طالبان به رویترز گفتند که رهبری این گروه این آتش‌بس را نمی‍ پذیرند.
تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این حمله راکتی را برعهده نگرفته، اما طالبان روز گذشته با رد پیشنهاد آتش‌بس رئیس‌جمهور غنی، اعلام کردند که در ایام عید آتش بس را رعایت نمی‌کنند.
رییس جمهور در جریان سخنرانی امروزش به مناسبت عید قربان گفت: آرزو می‌کنم که به برکت این ایام مبارک، صلح و ثبات پایدار در کشور تحکیم گردد و از خانواده های نیروهای امنیتی و دفاعی تشکر میکنم که اولادشان را رضاکارانه به خاطر دفاع از کشور در صف نیروهای امنیتی و دفاعی فرستاده اند.
رئیس جمهور غنی عید قربان را به خانواده های قربانیان حوادث تروریستی اخیر و به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تبریک گفت.
رئیس جمهور عید را در حالی به خانواده‌های نیروهای امنیتی تبریک گفت که در یک هفته اخیر نزدیک به ۵۰۰ نظامی کشور در جنگ با گروه تروریستی طالبان جان باختند.
تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این حمله راکتی را برعهده نگرفته، اما طالبان روز گذشته با رد پیشنهاد آتش‌بس رئیس‌جمهور غنی، اعلام کردند که در ایام عید آتش بس را رعایت نمی‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала