پوتین: توافق هسته ای ایران باید حفظ شود

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: توافق هسته ای ایران باید حفظ شود
پوتین: توافق هسته ای ایران باید حفظ شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در حال حاضر در برلین پایتخت آلمان بسر میبرد گفت که توافق هسته ای با ایران باید حفظ شود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک نشست مطبوعاتی قبل از مذاکره با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را یک توافق مهم نامید و خواستار حفظ آن شد.

پوتین:‌ «بسیار مهم است که این توافقنامه چند جانبه که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده و هدف آن تقویت امنیت منطقه ای و جهانی و رژیم عدم گسترش سلاح های هسته ای میباشد، حفظ شود.»

در عین حال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار داشت که کشورش به برجام پایبند خواهد ماند.

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد. 

رئیس جمهور ترامپ معتقد است که برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم میکند.   

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала