«زنده باد آیس‌کریم!»: پیشنهاد غنی برای آتش‌بس با طالبان+ویدیو

© Photo / ARG / ARG«زنده باد آیس‌کریم!»: پیشنهاد غنی برای آتش‌بس با طالبان+ویدیو
«زنده باد آیس‌کریم!»: پیشنهاد غنی برای آتش‌بس با طالبان+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان در افتاحیه برق رسانی کاپیسا در جریان سخن‌رانی هایش در مورد صلح و آتش‌بس گفت که در روز اتش‌بس طالبان آیس‌کریم می‌خوردند و در روز که با طالبان آتش‌بس می‌شود برای طالبان آیس‌کریم می‌دهیم «زنده باد آیس‌کریم!».

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، در افتاحیه برق رسانی کاپیسا در جریان سخن‌رانی هایش در مورد صلح و آتش‌بس گفت که آتش‌بس فرضیات عظیم را تغییر داد، اما چطور؟ و مردم فکر می‌کرند که افغانستان در طی این چهل سال به اندازه تکه‌تکه و پارچه‌پارچه شده‌اند که از داخل یک خانواده گرفته تا یک ناحیه ناحیه تقسیم شدند و همین آتش‌بس نشان داد که مردم افغانستان آینده‌نگر و گذشته‌نگر است و صلح پرست است که در روز آتش‌بس طالبان آیس‌کریم می‌خوردند و در روز که با طالبان آتش‌بس می‌شود برای طالبان آیس‌کریم می‌دهیم «زنده باد آیس‌کریم!». وی همچنان گفت که من رئیس‌جمهور طفل، زن و مرد هر افغان استم.

نقطه اساسی دیگر که رئیس‌جمهور در مورد جنگ افغانستان گفت: اینست که جنگ افغانستان باید از راه سیاسی باید حل نمایم جنگ افغانستان ابعاد مختلف دارد و بعد داخلی جنگ با طالب است از راه صلح ومذاکره سیاسی باید بدست آید.
وبرای هرافغان اطمینان میدهم که صلح در روز روشن بدست می‌آید ونه در شب تاریک، نه در پشت پرده‌ها، نه درغیاب مردم و نه بدون صحت ملت صلح پایدارو دوامدار برای هر فرد افغان باید باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала