کشف موثر ترین روش برای درمان خطرناک ترین نوع سرطان

© Fotolia / Dragos Iliescuکشف موثر ترین روش برای درمان خطرناک ترین نوع سرطان
کشف موثر ترین روش برای درمان خطرناک ترین نوع سرطان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرطان سینه از جمله سرطان هایی است که به دلیل رشد غیر طبیعی در سلول های بافت پستان بروز می کند. بیشترین میزان ایجاد سرطان سینه، در سلول های سازنده شیر یا لوبل ها و در مجاری شیری و یا داکت ها می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از MedicalXpress دانشمندان موسسه تحقیقات پیری لایبنیتس ، یک پروتئین فعال TRPS1 در بافت های سرطان پستان را تشخیص داده اند که یکی از انواع خطرنلاک تومورهای بدخیم است. این ترکیب یک هدف بالقوه برای داروهای موثر جدید است.
سرطان پستان خطرناک ترین نوع تومور بدخیم در زنان است که سالانه موجب مرگ 521 هزار زن در سراسر جهان می گردد.
سرطان سینه دارای سه مشخصه اصلی است که در صورت وجود هر سه مشخصه فرد به سرطان سینه مبتلا خواهد بود. 

شیوه های جلوگیری از سرطان پستان - اسپوتنیک افغانستان
شیوه های جلوگیری از سرطان پستان

استروژن گیرنده یا (ER مثبت)، سرطان HER2 مثبت و سه گانه منفی. دومی که 15 درصد از سرطان های پستان را تشکیل می دهد، خطرناک ترین نوع سرطان است که روش های درمان آن تا اکنون موفق نبوده است.
روشن گردیده که مسیر سیگنالینگ Hippo نقش مهمی را در بازسازی بافت ها دارد، اما در ایجاد سلول های سرطانی نیز رول مهمی را بازی می کند. یکی از ترکیبات این مسیر پروتئین YAP است که اندازه اندام را کنترل می کند. با این حال، تعدادی از متخصصان ثابت نمودند که فعال شدن YAP در برخی موارد، برعکس، باعث بهبود بقای بیماران می شود. علل این پدیده تا کنون ناشناخته باقی مانده است.
در یک مطالعه جدید، دانشمندان نشان داده اند که پروتئین TRPS1 یک آنتاگونیست YAP است و فعالیت برخی از اجزای Hippo در سلول های سرطانی را کنترل می کند. اگر محتوای TRPS1 در بافت ها افزایش یابد، بقای بیمار کاهش می یابد. این امر تعداد سلول های ایمنی را که می توانند بیماری را شناسایی و با آن مبارزه کنند، کاهش می دهد.
در آینده دانشمندان قصد دارند تا بررسی کنند که آیا داروهای هدفمند در TRPS1 می تواند رشد سرطان سه گانه منفی را کنترل و در مقابل درمان آنرا آسیب پذیر نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала