ترکیه بخاطر امریکا از اهداف خود عقب‌نشینی نمی‌کند

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان: ما از اهداف که در پیشرو داریم، بخاطر تحریمات امریکا عقب نشینی نمی کنیم.

رجب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره بازداشت خانگی برانسون گفت: «ما به سبب تحریم‌ها، حتی یک قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم. ما درباره مسئله برانسون مذاکره نکرده و نمی‌کنیم».

اردوغان امریکا را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان امریکا را تهدید کرد
اسپوتنیک به نقل از افق نیوز، «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهور ترکیه توافق تبادل زندانی با امریکا را رد کرد.
اردوغان که اکنون طی سفری منطقه‌ای در آفریقا به سر می‌برد، با رد گزارش‌ها مبنی بر مذاکره با امریکا جهت آزادی «اندرو برانسون» کشیش امریکایی، گفت موضع ترکیه به سبب تهدید امریکا برای تحریم، تغییری نمی‌کند.
به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی تاکید کرد که اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا رویکرد خود در قبال ترکیه را تغییر ندهد، یک متحد نزدیک را از دست خواهد داد.
اندرو برانسون در اکتبر سال 2016 به اتهام همکاری با سازمان گولن و عاملین کودتای نافرجام 15 جولای همان سال، توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شد. روزنامه «واشنگتن پست» روز جمعه به نقل از منابع امریکائی مدعی شده بود که برانسون بعد از توافق ترامپ با اردوغان برای آزادی تبعه ترکیه‌ای از بازداشت رژیم صهیونیستی، پس از 21 ماه بازداشت به حبس خانگی منتقل شد.
ترکیه می‌گوید یکی از شروط آزادی برانسون، استرداد «فتح‌الله گولن» واعظ و چهره اپوزسیون امریکانشین، به این کشور است که از دید انقره، مسئول کودتای اخیر در ترکیه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала